Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 13 grudnia 2022 r., sygn. III SA/Lu 292/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jerzy Drwal, Sędziowie Sędzia WSA Ewa Ibrom (sprawozdawca), Sędzia WSA Iwona Tchórzewska, Protokolant Starszy asystent sędziego Małgorzata Olejowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 listopada 2022 r. sprawy ze skargi G. K. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] marca 2022 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z [...] marca 2022 r. nr [...] Główny Inspektor Transportu Drogowego uchylił w całości decyzję L. Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z [...] września 2021 r. nr [...] i nałożył na G. K. karę pieniężną w wysokości 15 000 złotych za naruszenie przepisów o transporcie drogowym.

Zaskarżona decyzja wydana została w następującym stanie sprawy.

W dniach od 17 maja 2021 r. do 25 czerwca 2021 r. przeprowadzono kontrolę u przedsiębiorcy – G. K. (dalej również jako "skarżący") w zakresie przestrzegania warunków i obowiązków przewozu drogowego określonych w art. 4 pkt 22 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 180 z późn. zm.), dalej jako "ustawa o transporcie drogowym" lub "u.t.d.". Kontrola obejmowała okres od 1 lipca 2020 r. do 14 kwietnia 2021 r.

W toku kontroli stwierdzono naruszenia polegające na:

1) wykonywaniu transportu drogowego bez wymaganego zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub bez wymaganej licencji (Ip. 1.1 załącznika nr 3 do u.t.d.);

2) przekroczeniu dziennego czasu prowadzenia pojazdu powyżej 10 godzin o czas do mniej niż 1 godziny i o czas od 1 godziny do mniej niż 2 godzin (lp. 5.2.1 i 5.2.2 załącznika nr 3 do u.t.d.);

3) skróceniu wymaganego skróconego okresu odpoczynku dziennego - zarówno w przypadku załogi jednoosobowej, jak i załogi kilkuosobowej o czas do 1 godziny, o czas powyżej 1 godziny do 2 godzin oraz za każdą rozpoczętą godzinę powyżej 2 godzin (Ip. 5.7.1, 5.7.2 i 5.7.2 załącznika nr 3 do u.t.d.);

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00