Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 25 października 2023 r., sygn. I SA/Kr 846/23

|Sygn. akt I SA/Kr 846/23 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 25 października 2023 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Inga Gołowska, Sędziowie: WSA Paweł Dąbek (spr.), WSA Grzegorz Klimek, Protokolant: specjalista Bożena Piątek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 października 2023 r., sprawy ze skargi W. S. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 7 lipca 2023 r. nr 0115-KDIT3.4011.337.2023.1.JS w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych - skargę oddala -

Uzasadnienie

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: Dyrektor KIS) w interpretacji indywidualnej z 7 lipca 2023 r. znak: 0115-KDIT3.4011.337.2023.1.JS, stwierdził, że stanowisko W.S. (dalej: Skarżąca) w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.

Jak wynika z akt sprawy, Skarżąca w złożonym wniosku o wydanie interpretacji wskazała, że prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Prowadzona działalność opiera się na tym, że jest ona tzw. influencerką i w związku z tym jest aktywna w Internecie i mediach społecznościowych. Tworzy własne filmy dostępne w Internecie (np. na kanale Youtube), bierze udział w różnych imprezach i wydarzeniach, starając się zwiększać i utrwalać grono swoich odbiorców. Działalność prowadzi w ramach swoich indywidualnych kont, kanałów, profili itp., a także współpracuje ze spółkami, które są dla Skarżącej podmiotami powiązanymi i które działają w branży influencer marketingu. Przychód z prowadzonej działalności jest pochodną statusu Skarżącej jako influencerki: jako osoba wpływowa medialnie, o dużym zasięgu oddziaływania, Skarżąca zarabia bezpośrednio na wyświetleniach jej twórczości w kanałach medialnych, na których publikuje, na działalności reklamowej oraz marketingowej, programach sponsoringowych, współpracy z markami, a także na innych projektach. Jednym z głównych "aktywów" modelu biznesowego jest wizerunek Skarżącej, marka oraz popularność. To one decydują o powodzeniu jej działalności biznesowej, gdyż dzięki odpowiedniemu wizerunkowi Skarżąca utrzymuje i zwiększa swoją popularność jako twórca, a to z kolei przekłada się na możliwość generowania większych przychodów i rozszerzania zakresu prowadzonej działalności. Twórczość Skarżącej to głównie treści o tematyce lifestyle, w których prezentuje swoim odbiorcom wiele aspektów ze swojego codziennego życia, w tym przedmioty oraz usługi, z których korzysta na co dzień, a także swoje otoczenie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00