Orzeczenie
Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 17 września 2009 r., sygn. I SA/Go 208/09
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Jaśkiewicz Sędziowie Sędzia WSA Krystyna Skowrońska - Pastuszko (spr.) Sędzia WSA Dariusz Skupień Protokolant Sekretarz sądowy Anna Głowacka po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 września 2009 r. sprawy ze skargi E.J. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych za 2005 r. oddala skargę.
Uzasadnienie
Do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim została zaskarżona decyzja Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] stycznia 2009 r. nr [...], utrzymująca w mocy decyzję Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej z dnia [...] września 2008 r. nr [...] określającą E.J. zobowiązanie podatkowe w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2005 r. w wysokości 83.268,00 zł.
W podstawie prawnej swojej decyzji Dyrektor Izby Skarbowej wskazał m.in. przepisy art. 1, art. 3 ust.1, art. 9 ust.2 , art. 9a ust.2, art. 10 ust. 1 pkt 3, art. 14 ust. 1 i 2, art. 19, art. 22 ust. 1, art. 24 ust. 2, , art. 24a ust. 1, art. 30c, art. 45 ust. 1a pkt 2 i ust. 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), zwanej p.d.o.f.
W uzasadnieniu organ odwoławczy wskazał, iż w okresie od [...] listopada 2007 r. do [...] czerwca 2008 r. organ kontroli skarbowej przeprowadził kontrolę w należącym do podatnika Przedsiębiorstwie E.J.,. W ramach tego przedsiębiorstwa E.J. w 2005 r. prowadził działalność gospodarczą polegającą głównie na świadczeniu usług transportu drogowego oraz prowadzeniu sprzedaży części i akcesoriów komputerowych. W wyniku kontroli podatkowej przeprowadzonej przez Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej, której zakres obejmował rozliczenie podatku dochodowego od osób fizycznych za 2005 r. stwierdzono nieprawidłowości polegające na: 1) ujęciu w kosztach uzyskania przychodów w roku 2005 wydatków z roku 2004, mimo że ewidencja księgowa była prowadzona metodą memoriałową. W związku z powyższym za styczeń 2005 r. zakwestionowano wydatki na łączną wartość 3.102,73 zł netto. 2) przyjęciu za koszty uzyskania przychodów kosztów nabycia paliwa do posiadanych samochodów ciężarowych na wartość 330.096,40 zł. W powyższym zakresie zostały zakwestionowane zaewidencjonowane w podatkowej księdze przychodów i rozchodów: ( 24 faktury VAT wystawione w okresie styczeń - czerwiec 2005 r. przez firmę T Z.T., (łącznie wartość 302.350,48 zł netto oraz VAT 66.517,17
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right