Wyrok NSA z dnia 20 stycznia 2022 r., sygn. II OSK 1049/19
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Marzenna Linska-Wawrzon (spr.) Sędziowie: Sędzia NSA Roman Ciąglewicz Sędzia del. WSA Tomasz Stawecki po rozpoznaniu w dniu 20 stycznia 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej T.Polska S.A. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy z dnia 10 lipca 2018 r. sygn. akt II SA/Bd 259/18 w sprawie ze skargi D. L.-D. na decyzję Wojewody K. z dnia 26 stycznia 2018 r. nr ... w przedmiocie pozwolenia na budowę oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 10 lipca 2018 r. sygn. akt II SA/Bd 259/18 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy, na podstawie art. 145 § 1 pkt 1 lit c) w zw. z art. 135 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2016 r. poz. 718 z późn. zm., dalej p.p.s.a.), po rozpoznaniu sprawy ze skargi D. L. na decyzję Wojewody K. z dnia 26 stycznia 2018 r. nr ... w przedmiocie pozwolenia na budowę, uchylił zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Starosty T. z dnia 20 listopada 2017 r. oraz zasądził na rzecz strony skarżącej zwrot kosztów postępowania sądowego.
W skardze kasacyjnej T. S.A. zaskarżyła powyższy wyrok w całości.
Zaskarżonemu wyrokowi zarzucono naruszenie:
1) naruszenie przepisów postępowania tj. art 133 § 1 p.p.s.a. w zw. z art. 7, art. 77 § 1 i 4 oraz art. 80 Kodeksu postępowania administracyjnego (dalej k.p.a.) poprzez nieuprawnione i błędne wywiedzenie:
a) jakoby samo błędne przytoczenie numeru oraz jednostek indywidualizujących akt prawny przez organy obu instancji stanowiące prostą pomyłkę pisarską poddawało pod wątpliwość czy organy obydwu instancji rzeczywiście sprawdziły zgodność projektu budowlanego z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
b) że organ nie mógł czynić ustaleń w oparciu o dokumenty opublikowane w Dzienniku Urzędowym Województwa K. bez uprzedniego ich załączenia do akt sprawy, podczas, gdy powyższe dokumenty z racji ich publikacji powinny być organowi znane z urzędu i jako akty prawne nie wymagają ich załączenia do akt sprawy,