Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
today

Aktualność

Data publikacji: 2023-11-29
Data publikacji: 2023-11-29

Jak przygotować się do wdrożenia KSeF w firmie

Od 1 lipca Krajowy System e-Faktur stanie się obowiązkowy dla podatników. To duże wyzwanie nie tylko dla osób zajmujących się rozliczeniami podatkowymi i fakturowaniem, ale także dla firm, które muszą podjąć wiele działań przygotowawczych tak by w przyszłości móc efektywnie i sprawnie korzystać z systemu.

Zgodnie z harmonogramem wdrażania Krajowego Systemu e-Faktu (KSeF) podatnicy mają jeszcze ponad pół roku na wprowadzenie rozwiązań, które pozwolą na realizację obowiązku w tym zakresie i wystawianie faktur ustrukturyzowanych. 

Ważne

Jakie działania należy podjąć dla efektywnego wystawania, przyjmowania, a następnie obsługi faktur ustrukturyzowanych?

  1. szkolenia z zakresu zmian w prawie podatkowym wprowadzającym KSeF,
  2. audyt, weryfikacja i modyfikacja procedur wewnętrznych pod kątem dostosowania do wymogów KSeF,
  3. wyznaczenie zakresu obligatoryjnego stosowania KSeF,
  4. podział bazy klientów w celu prawidłowego fakturowania,
  5. przygotowanie koniecznych zmian w umowach w zakresie terminu doręczenia faktury i terminu płatności,
  6. implementacja zmian w systemach informatycznych (fakturowania, FK, CMR),
  7. udzielenie uprawnień do KSeF,
  8. szkolenia w zakresie fakturowania,
  9. weryfikacja działania procedur i oprogramowania,
  10. bieżąca analiza działania systemu.

Warto również wcześniej przygotować procedury stosowania faktur ustrukturyzowanych, jednocześnie weryfikując dotychczas funkcjonujące rozwiązania również pod kątem stosowania zasady należytej staranności. 

Krajowy System e-Faktur zapewnia autentyczność pochodzenia, integralność treści oraz czytelność faktury ustrukturyzowanej, to jednak nie zwalnia podatnika z obowiązku zachowania należytej staranności przy opodatkowaniu własnej sprzedaży, jak i przy rozliczaniu VAT naliczonego, w tym z otrzymanych zakupowych faktur ustrukturyzowanych. W dalszym ciągu konieczna jest weryfikacja, a na żądanie organu wykazanie, iż podatnikowi przysługiwało prawo do rozliczenia VAT.
 

Stosowanie faktur ustrukturyzowanych nie zwalnia i nie zwolni z obowiązku weryfikacji merytorycznej i opisu dokumentu zakupowego przez osobę zajmującą się merytorycznie zakupem.

 

Raport – Jak przygotować się do KSeF - przeczytasz w najnowszym wydaniu Monitora Księgowego

Monitor księgowego_12_2023

 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00