Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
today

Aktualność

Data publikacji: 2023-11-15
Data publikacji: 2023-11-15

Likwidacja firmy a konto w KSeF

Jeśli firma przestanie działać, co z jej kontem w systemie KSeF.? Co z fakturami wystawionymi w okresie działalności firmy? - takie pytania zadają sobie przedsiębiorcy, których obowiązek wystawiania faktur w KSeF będzie dotyczył od 1 lipca 2024 r.

Zgodnie z art.112aa ust. 1 ustawy o VAT, e-faktury ustrukturyzowane będą przechowywane w KSeF przez okres 10 lat od końca roku, w którym je wystawiono. Dla firm to duże ułatwienie, gdyż zwolni to przedsiębiorców z konieczności archiwizacji faktur przez okres 10 lat. Warto dodać, że w sytuacji gdy zobowiązanie podatkowe się nie przedawniło, wówczas obowiązek przechowywania e-faktur przechodzi na podatników - do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania.

Likwidacja firmy nie spowoduje zamknięcia konta w KSeF. Faktury będą tam nadal przechowywane.

Przykładowo, gdy podatnik wystawił fakturę w 2022 r. Będzie ona przechowywana w KSeF przez 10 lat tj. do 31.12.2032 r. Nie ma znaczenia fakt, że przedsiębiorca zakończył działalność.

 

Więcej odpowiedzi na pytania dotyczące KSeF znajdziesz w dodatku do Biuletynu VAT - 50 pytań o KSeF

50 pytań o KSeF

 


 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00