Aktualność
Likwidacja firmy a konto w KSeF
Jeśli firma przestanie działać, co z jej kontem w systemie KSeF.? Co z fakturami wystawionymi w okresie działalności firmy? - takie pytania zadają sobie przedsiębiorcy, których obowiązek wystawiania faktur w KSeF będzie dotyczył od 1 lipca 2024 r.
Zgodnie z art.112aa ust. 1 ustawy o VAT, e-faktury ustrukturyzowane będą przechowywane w KSeF przez okres 10 lat od końca roku, w którym je wystawiono. Dla firm to duże ułatwienie, gdyż zwolni to przedsiębiorców z konieczności archiwizacji faktur przez okres 10 lat. Warto dodać, że w sytuacji gdy zobowiązanie podatkowe się nie przedawniło, wówczas obowiązek przechowywania e-faktur przechodzi na podatników - do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania.
Likwidacja firmy nie spowoduje zamknięcia konta w KSeF. Faktury będą tam nadal przechowywane.
Przykładowo, gdy podatnik wystawił fakturę w 2022 r. Będzie ona przechowywana w KSeF przez 10 lat tj. do 31.12.2032 r. Nie ma znaczenia fakt, że przedsiębiorca zakończył działalność.
Więcej odpowiedzi na pytania dotyczące KSeF znajdziesz w dodatku do Biuletynu VAT - 50 pytań o KSeF
![](http://g.infor.pl/p/_files/37990000/image-96-37989514.png)
50 pytań o KSeF
-
keyboard_arrow_right