3. Kiedy udział w programie promocyjnym stanowi koszt podatkowy
Jesteśmy przedsiębiorstwem uzdatniającym wodę, która jest następnie rozprowadzana (sprzedawana) do zakładów wodociągowych. Wielkość sprzedaży uzależniona jest od ilości wody pobranej przez mieszkańców gminy. W bieżącym roku uzyskaliśmy tytuł „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Celem programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest promocja etyki w działalności gospodarczej, wspieranie rozwoju firm przez promowanie przedsiębiorstw działających zgodnie z prawem i zasadami etyki, poprawianie wizerunku przedsiębiorstw przez promowanie w środkach masowego przekazu. W związku z przystąpieniem do tego programu ponieśliśmy koszty, tj. opłaty administracyjne związane ze złożeniem wniosku oraz z tytułu zapłaty faktury za promocję w Programie Certyfikacji „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Czy przedsiębiorstwo z branży wodociągowej, takie jak nasze, może uznać wymienione koszty za podatkowy koszt uzyskania przychodu?