Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2007-10-27

Nietypowe postanowienia regulaminu pracy

Regulamin pracy ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Mogą się w nim więc znaleźć zapisy związane z różnymi nietypowymi sytuacjami, np. takim jak kontrolowanie pracowników.

Maciej Chakowski, Przemysław Ciszek

Każdy pracodawca powinien ustalić wewnętrzne zasady organizacji pracy oraz podać je do wiadomości wszystkim zatrudnionym osobom. Jeżeli w zakładzie pracy nie obowiązuje układ zbiorowy pracy, a pracodawca zatrudnia co najmniej 20 pracowników, dokumentem, w którym powinny znaleźć się odpowiednie regulacje, jest regulamin pracy.

Ten akt prawa wewnętrznego pracodawcy powinien ustalać organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników.

Regulamin powinien określać prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników związane z porządkiem w zakładzie pracy, a w szczególności:

l organizację pracy, warunki przebywania na terenie zakładu pracy w czasie pracy i po jej zakończeniu, wyposażenie pracowników w narzędzia i materiały, a także w odzież i obuwie robocze oraz w środki ochrony indywidualnej i higieny osobistej,

l systemy i rozkłady czasu pracy oraz przyjęte okresy rozliczeniowe czasu pracy,

l porę nocną,

l termin, miejsce, czas i częstotliwość wypłaty wynagrodzenia,

l wykazy prac wzbronionych pracownikom młodocianym oraz kobietom,

l rodzaje prac i wykaz stanowisk pracy dozwolonych pracownikom młodocianym w celu odbywania przygotowania zawodowego,

l wykaz lekkich prac dozwolonych pracownikom młodocianym zatrudnionym w innym celu niż przygotowanie zawodowe,

l obowiązki dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, w tym także sposób informowania pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą,

l przyjęty u danego pracodawcy sposób potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy,

 informacje o karach stosowanych zgodnie z art. 108 k.p. z tytułu odpowiedzialności porządkowej pracowników (art. 1041 § 1 i 2 k.p.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00