Porada
Zatrudnienie pracownika niepełnosprawnego
Chciałbym zatrudnić w swojej firmie osobę legitymującą się umiarkowanym stopniem niepełnosprawności. Jakie wymogi w związku z tym powinienem spełniać? O czym pamiętać zatrudniając niepełnosprawnego? - pyta Czytelnik z Kielc.
Pracodawca, zatrudniając niepełnosprawnego, powinien przede wszystkim pamiętać o dostosowaniu stanowiska pracy do potrzeb takiej osoby.
Generalnie do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności zalicza się osobę z naruszoną sprawnością organizmu, niezdolną do pracy albo zdolną do pracy jedynie w warunkach pracy chronionej lub wymagającą czasowej albo częściowej pomocy innych osób w celu pełnienia ról społecznych. Jednak ustawodawca dopuszcza zatrudnienie takiej osoby u pracodawcy niezapewniającego warunków pracy chronionej pod warunkiem uzyskania przez tego pracodawcę pozytywnej opinii Państwowej Inspekcji Pracy o przystosowaniu przez pracodawcę stanowiska pracy do potrzeb osoby niepełnosprawnej. Wynika to z art. 4 ust. 5 ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (DzU nr 123, poz. 776 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right