Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2024-11-19

spory

Miękkie hybrydy jednak z niższą akcyzą? WSA znów to potwierdza

Kolejny sąd orzekł, że samochody hybrydowe typu mild hybrid (MHEV) są opodatkowane o połowę korzystniej w porównaniu z autami o napędzie wyłącznie spalinowym

Rosną więc szanse właścicieli takich pojazdów na podatkowe oszczędności. Od ponad dwóch lat fiskus odmawia im prawa do obniżonej stawki podatku. Twierdzi, że preferencja dotyczy wyłącznie samochodów hybrydowych, w których silnik spalinowy może zastąpić elektryczny i odwrotnie. Innymi słowy, kierowca powinien móc prowadzić auto niezależnie od tego, który silnik jest aktywny w trakcie jazdy.

W miękkich hybrydach jest inaczej, bo silnik elektryczny nie ma wystarczająco dużej mocy, by napędzić auto bez pomocy silnika spalinowego. Może co najwyżej pomóc w rozruchu pojazdu.

Spór z fiskusem dotyczy dużej liczby samochodów osobowych, które jeżdżą po naszym kraju. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w okresie od stycznia do października 2024 r. spośród ponad 446 tys. zarejestrowanych w tym czasie aut aż 23,4 proc. stanowiły miękkie hybrydy. Prawie co czwarte nowe auto było więc miękką hybrydą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00