Artykuł
spory
Miękkie hybrydy jednak z niższą akcyzą? WSA znów to potwierdza
Kolejny sąd orzekł, że samochody hybrydowe typu mild hybrid (MHEV) są opodatkowane o połowę korzystniej w porównaniu z autami o napędzie wyłącznie spalinowym
Rosną więc szanse właścicieli takich pojazdów na podatkowe oszczędności. Od ponad dwóch lat fiskus odmawia im prawa do obniżonej stawki podatku. Twierdzi, że preferencja dotyczy wyłącznie samochodów hybrydowych, w których silnik spalinowy może zastąpić elektryczny i odwrotnie. Innymi słowy, kierowca powinien móc prowadzić auto niezależnie od tego, który silnik jest aktywny w trakcie jazdy.
W miękkich hybrydach jest inaczej, bo silnik elektryczny nie ma wystarczająco dużej mocy, by napędzić auto bez pomocy silnika spalinowego. Może co najwyżej pomóc w rozruchu pojazdu.
Spór z fiskusem dotyczy dużej liczby samochodów osobowych, które jeżdżą po naszym kraju. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w okresie od stycznia do października 2024 r. spośród ponad 446 tys. zarejestrowanych w tym czasie aut aż 23,4 proc. stanowiły miękkie hybrydy. Prawie co czwarte nowe auto było więc miękką hybrydą.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right