Artykuł
infrastruktura
Kolej dużych prędkości dotrze też do Kalisza i Sieradza
Część szybkich pociągów kursujących linią igrek ma obsługiwać także mniejsze miasta. Opóźnia się jednak przetarg na budowę pierwszego fragmentu inwestycji
Wiceminister infrastruktury Maciej Lasek zapowiedział 2 lipca, że przetarg na budowę tunelu dalekobieżnego pod Łodzią zostanie ogłoszony w ciągu tygodnia. To byłby pierwszy fragment linii igrek z Warszawy do Wrocławia i Poznania. Przetargu wciąż jednak nie ma. Jak się dowiedzieliśmy, spółka CPK musi potwierdzić finansowanie przedsięwzięcia. Właśnie się okazało, że do inwestycji nie dołoży się unijny fundusz „Łącząc Europę”. Przewidziane na tunel 2,8 mld zł trzeba będzie wygospodarować z budżetu państwa, a potem starać się o refinansowanie inwestycji w ramach innych konkursów unijnych.