Artykuł
Internetowa precyzja, telewizyjna jakość
Giełda Papierów Wartościowych kończy budowę prototypu Platformy aukcyjnej TeO i zapowiada nową erę na rynku reklamy telewizyjnej. Po analizie treści oglądanych przez widza system wyświetli potencjalnie interesujące go reklamy. Skorzystają na tym również nadawcy, operatorzy i reklamodawcy
Jeszcze w tym roku zakończy się budowa prototypu Platformy Telemetria Operator (TeO). Od 1 stycznia 2024 r. jej operatorem będzie GPW DAI, obecnie odbywa się proces przenoszenia przedsięwzięcia do tej spółki z GPW. Końcowe prace wdrożeniowe, zaplanowane na pierwsze cztery miesiące 2024 r., zapewnią pełną funkcjonalność Platformy TeO.
W ten sposób GPW DAI zaoferuje dostęp do programmatycznego modelu zakupu czasu reklamowego zmieniający dotychczasowy sposób kupowania reklam telewizyjnych w Polsce.
Istota systemu TeO
Kluczowe założenia i funkcjonalności platformy przynoszą przełom w wielu aspektach. System TeO umożliwi internetowy sposób dotarcia do użytkowników w telewizji linearnej u operatorów sieci kablowych oraz do użytkowników platform OTT, co będzie się wiązało ze zwiększoną efektywnością dla reklamodawców oraz większą wygodą dla użytkowników. Jest to jeden z pierwszych tego typu projektów w Europie.