Amortyzacja degresywna samochodu ciężarowego
Ustawodawca ograniczył możliwość jednorazowego zaliczania w koszty uzyskania przychodów wydatków inwestycyjnych. Wydatki te stanowią zwykle duże obciążenie finansowe podatnika. Podatkowe rozliczenie tych wydatków zostało jednak rozciągnięte w czasie, czyli zmniejszenie podstawy opodatkowania dokonywane jest w formie comiesięcznych odpisów amortyzacyjnych odpowiadających tylko niewielkiej części poniesionych
Przygotowywany przez rząd program „Przede wszystkim przedsiębiorczość” przewiduje m.in. możliwości skrócenia okresu amortyzacji. Jednak w ustawach podatkowych w obecnym brzmieniu także istnieją możliwości stosowania przyspieszonej amortyzacji.
Ustawą z 27 lipca 2002 r. Sejm wprowadził kolejną nowelę ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Nowelizacja ta wiąże się z realizacją rządowego programu „Przedsiębiorczość, rozwój, praca”, a jej celem jest przede wszystkim uproszczenie norm podatkowych i stworzenie przez to lepszych warunków rozwoju przedsiębiorczości.
Czy przy amortyzacji degresywnej nie powinno się liczyć w II roku amortyzacji od wartości początkowej pomniejszonej o jednorazowy odpis amortyzacyjny (30%) z I roku amortyzacji?
Jednym z czynników zniechęcających do założenia własnej firmy są wysokie obciążenia podatkowe. Dobra znajomość przepisów podatkowych i wynikających z nich możliwości oraz zagrożeń pozwoli na znaczne zmniejszenie tych obciążeń. Coraz większą rolę w działalności każdej firmy odgrywa planowanie podatkowe. Przyjęcie odpowiedniej strategii i metod działania umożliwi choćby tylko przesunięcie momentu płacenia
Coraz więcej firm nie może się obejść bez komputera. Nie jest to oczywiście sprzęt tani. Ponieważ jego wartość zwykle przekracza 3500 zł, ustawodawca nakazuje zaliczanie tego wydatku w koszty podatkowe w drodze amortyzacji. Należy się jednak zastanowić, jaką metodę wybrać, by to zrobić jak najszybciej i najkorzystniej dla nas.
Podatnicy prowadzą działalność gospodarczą w zakresie regularnego i nieregularnego przewozu osób. Na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej zamierzają zakupić autobusy przeznaczone do przewozu powyżej 9 osób łącznie z kierowcą. Autobusy zostaną wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przedsiębiorstwa. Czy podatnicy mogą dokonywać odpisów amortyzacyjnych
1. W jaki sposób należy ustalić wartość początkową środka trwałego zakupionego w kwietniu 2004r. poraz pierwszy wprowadzonego do ewidencji środków trwałych w styczniu 2005r. w związku ze zmianą formy opodatkowania?2. Czy odpisy amortyzacyjne przypadające za okres opodatkowania w formie karty podatkowej stanowią koszt uzyskania przychodów?3. Czy mam możliwość amortyzacji środka trwałego trwałego metodą
Jeżeli podatnik będący osobą fizyczną ma siedzibę /czyli miejsce zamieszkania/ na terenie gminy zagrożonej strukturalnym bezrobociem, a usługi ogólnobudowlane wykonuje na terenie całego kraju, to czy ma prawo do odpisów amortyzacyjnych wyliczonych metodą degresywną, od samochodów ciężarowych z zastosowaniem stawki podwyższonej o współczynnik 3,0.
Podatnik zwrócił się z zapytaniem czy: prawidłowe jest zastosowanie degresywnej metody amortyzacji ciągnika siadłowego ujętego w ewidencji środków trwałych?
Pytanie dotyczy ustalenia podstawy naliczania odpisów amortyzacyjnych w roku następującym po pierwszym roku podatkowym, w którym wprowadzono nowe środki trwałe do ewidencji i zastosowano odpis amortyzacyjny w wysokości 30 % wartości początkowej.
Czy przyjęte do ewidencji środków trwałych samochody, użytkowane uprzednio przez okres 6-11 miesięcy w celach testowych i demonstracyjnych, uznać - na podst. art. 16j ust. 2 pkt 1 updop - za używane środki trwałe i ustalić indywidualną stawkę amortyzacyjną wynoszącą 30 miesięcy, czy na podstawie art. 16i ust. 2 pkt 2 zastosować podwyższoną stawkę?
Podatnik w okresie od 2003 r. do maja 2004 r. amortyzował metodą degresywną samochód ciężarowy; od maja 2004 r. samochód ciężarowy został przerejestrowany na samochód osobowy. Czy w związku z przerejestrowaniem samochodu ciężarowego na samochód osobowy zachowane zostaje prawo do zastosowania degresywnej metody naliczania amortyzacji za okres od 2003 r. do maja 2004 r.?
pytanie dotyczy zastosowania degresywnej metody amortyzacji samochodu posiadającego homologację dla samochodów ciężarowych
Czy podatnik przy ustaleniu metodą degresywną wysokości odpisów amortyzacyjnych ze względu na fakt, iż ma zarejestrowaną działalność gospodarczą na terenie miasta Grajewa, ma prawo od roku podatkowego 2001 podwyższyć stawki amortyzacyjne dla używanych przy prowadzeniu działalności gospodarczej maszyn i urządzeń zaliczanych do grupy 3-6 i 8 KŚT współczynnikiem 3,0 , o którym to współczynniku mowa w
Czy stosowanie degresywnej metody amortyzacji środka trwałego ma charakter ulgi w ramach udzielanej przedsiębiorcom indywidualnej pomocy de minimis?
Czy zmiana w dowodzie rejestracyjnym statusu samochodu z ciężarowego na osobowy nie pozbawi prawa amortyzacji tegoż samochodu metodą degresywną?
Czy samochód ciężarowy powinien być amortyzowany przy zastosowaniu stawek podwyższonych do roku, w którym nastąpi zrównanie rocznej kwoty amortyzacji obliczonej metodą liniową z zastosowaniem stawek podstawowych z kwotą amortyzacji obliczona metodą degresywną? Czy w świetle przepisów o podatku dochodowym samochód spełnia wymogi samochodu ciężarowego i czy suma odpisów amortyzacyjnych może być równa
Czy w odniesieniu do przekwalifikowanego na samochód osobowy środka transportu należy kontynuować metodę degresywną, ze stawką 20% i współczynnikiem 2,0, czy też należy zastosować metodę liniową i stawkę nie wyższą niż 20%, która jest właściwa dla samochodu osobowego?