Jak ustalić wynagrodzenie pracownika w przypadku wadliwie wykonanej pracy
Zatrudniamy kilku pracowników, którzy zajmują się serwisowaniem sprzętu komputerowego. Od kilku dni trafiają do nas komputery z - jak twierdzą klienci - wadliwie zainstalowanym oprogramowaniem. Łącznie otrzymaliśmy zwrot 10 komputerów. Niestety, zespół zajmujący się serwisem nie prowadzi szczegółowej ewidencji, wskazującej, który z pracowników serwisuje dany komputer. Czy mamy pociągnąć do odpowiedzialności
Pracodawca może pozbawić pracownika wynagrodzenia tylko w przypadkach określonych przepisami. Jednym z powodów niewypłacenia wynagrodzenia za wykonaną pracę lub jego obniżenia jest wadliwe wykonanie przez pracownika produktów lub usług.
Jednym z najważniejszych elementów umowy na czas wykonywania określonej pracy jest wyznaczenie należnego pracownikowi wynagrodzenia. Przy ustalaniu jego wysokości i sposobu wypłaty pracodawca powinien kierować się przepisami Kodeksu pracy.
Za wadliwe wykonanie z winy pracownika produktów lub usług wynagrodzenie nie przysługuje. W przypadku gdy nastąpiło obniżenie jakości produktu lub usługi z powodu wadliwie wykonanej pracy, wynagrodzenie ulega odpowiedniemu zmniejszeniu.
Prowadzę warsztat samochodowy, zatrudniam 3 osoby. Ostatnio przyjechał klient z wadliwie wykonaną naprawą, którego wcześniej obsługiwał jeden z pracowników. Ponieważ w wyniku błędu pracownika musiałem poświęcić tej naprawie dużo czasu, a dodatkowo musiałem ponieść jej koszty, postanowiłem, że potrącę pracownikowi z pensji. Czy mogę tak zrobić? - Tadeusz N. z Łomianek