Jak rozliczyć w VAT i CIT zakup usług promocyjno-reklamowych w ramach sponsoringu właściwego
Jedną ze stosowanych przez przedsiębiorców form promocji jest tzw. sponsoring. Pozwala on przedsiębiorcom zarówno reklamować swoją działalność, jak i wspierać wybrany cel. Sponsorzy mogą nie tylko rozliczyć wydatki na sponsoring w kosztach podatkowych, ale i skorzystać z ulgi podatkowej wprowadzonej 1 stycznia 2022 r.. W opracowaniu przedstawiamy skutki podatkowe oraz ewidencję księgową działań sponsoringowych
Sponsoring jest umową nienazwaną, na podstawie której sponsor zobowiązuje się do przekazania funduszy, towarów albo wykonywania usług na rzecz sponsorowanego. Ten zaś zostaje zobowiązany do zareklamowania sponsora bądź wykorzystania otrzymanych funduszy w konkretny sposób. Sponsoring obejmuje wszystkie przedsięwzięcia zgodne z prawem, które zapewniają realizację celów wynikających z planu marketingowego
Czym różni się sponsoring od reklamy i od darowizny? Czy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a jeżeli tak, to według jakiej stawki?
Firma zakupiła i przekazała klubowi sportowemu w ramach sponsoringu puchary jako nagrody za udział w zawodach sportowych. W zamian klub sportowy będzie reklamował firmę podczas meczu piłkarskiego (zastanie wywieszone logo sponsora). Czy klub powinien opodatkować tę transakcję, czy jest ona zwolniona z VAT?
Jakie są podatkowe konsekwencje przekazania towaru na potrzeby reprezentacji i reklamy? Jakie są skutki zamiany usług reklamowych?