Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-07-01

Jak rozliczyć w VAT i CIT zakup usług promocyjno-reklamowych w ramach sponsoringu właściwego

Y spółka z o.o. (podatnik VAT czynny, polski rezydent podatkowy) zawarła 20 maja 2024 r. umowę sponsoringu z klubem sportowym (podatnik VAT czynny) będącym klubem, o którym mowa w art. 28 ust. 1 ustawy o sporcie. Umowa została zawarta na 36 miesięcy i ma obowiązywać od 1 czerwca 2024 r. do 31 maja 2027 r. Zgodnie z nią spółka (sponsor) zobowiązała się do przekazywania klubowi sportowemu (sponsorowanemu) przez okres trwania umowy kwoty 12 300 zł brutto miesięcznie. Zawarta umowa przewiduje miesięczne (miesiąc kalendarzowy) okresy rozliczeniowe. Sponsorowany (klub sportowy) będzie musiał przeznaczać środki na finansowanie działalności określonej w art. 28 ust. 2 ustawy o sporcie (tj. zakup sprzętu sportowego, pokrycie kosztów organizowania zawodów sportowych lub uczestnictwa w tych zawodach, pokrycie kosztów korzystania z obiektów sportowych dla celów szkolenia sportowego) i będzie dokonywać rozliczenia wydatków wobec sponsora. Klub sportowy zobowiązał się w umowie do publicznego promowania pozytywnego wizerunku sponsora, w tym do działań takich jak: promowanie logo i nazwy sponsora (np. poprzez umieszczenie ich na koszulkach zawodników, tablicach informacyjnych, materiałach reklamowych), promowanie danych adresowych sponsora i przedmiotu jego działalności (np. poprzez umieszczenie stosownych tablic i banerów reklamowych, zamieszczenie informacji w prasie itp.), zamieszczenie stosownych informacji na stronach internetowych sponsorowanego. Zgodnie z umową klub sportowy za ww. usługi będzie wystawiać faktury za okresy miesięczne, na kwotę otrzymanego wsparcia. 1 lipca 2024 r. klub sportowy wystawił fakturę za wykonane w czerwcu 2024 r. usługi promocyjno-reklamowe na kwotę brutto 12 300 zł (kwota netto: 10 000 zł, VAT: 2300 zł) w formie elektronicznej (PDF), przy czym dokument ten nie zawierał wyrazów „metoda kasowa”. Spółka otrzymała tę fakturę tego samego dnia (na adres firmowej poczty elektronicznej). Spółka planuje zapłacić za fakturę 8 lipca 2024 r. przelewem na rachunek bankowy klubu sportowego figurujący na białej liście podatników VAT (w mechanizmie podzielonej płatności). Otrzymane wynagrodzenie odpowiada wartości rynkowej wykonanych usług reklamowych w czerwcu 2024 r. zgodnie z zawartą umową sponsoringu. Spółka prowadzi wyłącznie działalność opodatkowaną VAT (produkcja materiałów budowlanych, a VAT oraz zaliczki na CIT rozlicza na zasadach ogólnych za okresy miesięczne. Spółka nie prowadzi działalności w specjalnej strefie ekonomicznej ani nie uzyskuje przychodów zwolnionych z CIT. Dla spółki właściwa jest stawka CIT w wysokości 19 proc. Pomiędzy spółką a klubem sportowym nie zachodzą powiązania, o których mowa w art. 32 ust. 2 ustawy o VAT. W jaki sposób spółka powinna rozliczyć w VAT i CIT zakup usług wykonanych w czerwcu w ramach umowy sponsoringu?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00