Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2018-06-29

VAT

Umowa sponsoringu w przepisach VAT

Czym różni się sponsoring od reklamy i od darowizny? Czy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a jeżeli tak, to według jakiej stawki?

dr Dariusz Handor
pracownik administracji podatkowej, adiunkt w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu
prawo.autorzy@infor.pl
Sponsoring jest popularną formą reklamowania się przez podmioty gospodarcze. Może przynosić wymierne korzyści obu stronom umowy. Sponsor dzięki zawartej umowie propaguje swoją działalność wśród uczestników sponsorowanej imprezy. Jednocześnie podmiot sponsorowany otrzymuje środki na finansowanie prowadzonego przedsięwzięcia. Umowa sponsoringu należy do umów nienazwanych, które mogą być zawarte na podstawie art. 3531 kodeksu cywilnego w ramach zasady swobody umów.
Jak jest definiowany sponsoring?
Pojęcie sponsoringu nie występuje w przepisach podatkowych. W kilku innych aktach prawnych zdefiniowano natomiast pojęcie sponsorowania.
• W myśl art. 2 pkt 4 ustawy z 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (j.t. Dz.U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231 z późn.zm.) sponsorowaniem jest bezpośrednie lub pośrednie finansowanie bądź współfinansowanie działalności osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej dla upowszechniania, utrwalania lub podniesienia renomy nazwy, producenta lub dystrybutora znaku towarowego bądź innego oznaczenia indywidualizującego przedsiębiorcę, jego działalność, towar lub usługę.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00