comment
Porada
Data publikacji: 2018-06-29
VAT
Umowa sponsoringu w przepisach VAT
Czym różni się sponsoring od reklamy i od darowizny? Czy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a jeżeli tak, to według jakiej stawki?
dr Dariusz Handor
pracownik administracji podatkowej, adiunkt w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu
prawo.autorzy@infor.pl
Sponsoring jest popularną formą reklamowania się przez podmioty gospodarcze. Może przynosić wymierne korzyści obu stronom umowy. Sponsor dzięki zawartej umowie propaguje swoją działalność wśród uczestników sponsorowanej imprezy. Jednocześnie podmiot sponsorowany otrzymuje środki na finansowanie prowadzonego przedsięwzięcia. Umowa sponsoringu należy do umów nienazwanych, które mogą być zawarte na podstawie art. 3531 kodeksu cywilnego w ramach zasady swobody umów.
Jak jest definiowany sponsoring?
Pojęcie sponsoringu nie występuje w przepisach podatkowych. W kilku innych aktach prawnych zdefiniowano natomiast pojęcie sponsorowania.
• W myśl art. 2 pkt 4 ustawy z 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (j.t. Dz.U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231 z późn.zm.) sponsorowaniem jest bezpośrednie lub pośrednie finansowanie bądź współfinansowanie działalności osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej dla upowszechniania, utrwalania lub podniesienia renomy nazwy, producenta lub dystrybutora znaku towarowego bądź innego oznaczenia indywidualizującego przedsiębiorcę, jego działalność, towar lub usługę.
Pozostało 85% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right