Interpretacja indywidualna z dnia 2 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.409.2019.10.WH
Obowiązki oraz odpowiedzialność przedstawiciela podatkowego.
Obowiązki oraz odpowiedzialność przedstawiciela podatkowego.
Czy należności wypłacane Przedstawicielowi (wynagrodzenie od zrealizowanej sprzedaży) stanowią należności, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, a w konsekwencji czy Wnioskodawca pełni funkcję płatnika podatku w rozumieniu art. 26 ust. 1 ustawy o CIT i jest zobowiązany do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu dochodów uzyskiwanych przez Pośredników na terytorium
Uznanie za koszt uzyskania przychodu wydatku poniesionego przez Spółkę na zapłatę zobowiązania w podatku VAT tytułem solidarnej odpowiedzialności Spółki, jako przedstawiciela podatkowego.
W zakresie skutków podatkowych zakupu samochodu przez przedstawiciela ustawowego niepełnosprawnego dziecka.
Opodatkowanie przychodów z działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.
Przychody, które będzie Pan uzyskiwać w 2022 r. i w latach kolejnych ze świadczenia usług objętych grupowaniem PKWiU 74.90.2 będą stanowić przychody z działalności usługowej, które zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne mogą podlegać opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,
Przychody uzyskiwane przez Panią ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej – usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 74.90.12.0 – może Pani opodatkować 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Opodatkowanie przychodów ze świadczenia usług sklasyfikowanych według PKWiU 74.90.12.0 (usługi pośrednictwa komercyjnego i wyceny, z wyłączeniem wyceny nieruchomości i ubezpieczeń) 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Rozliczenie kwoty podatku należnego z tytułu importu towarów w deklaracji podatkowej składanej za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu importu tych towarów w przypadku, gdy zgłoszenia celnego w trybie art. 166 lub 182 Unijnego Kodeksu Celnego na rzecz Wnioskodawcy będzie dokonywała agencja celna (przedstawiciel pośredni lub przedstawiciel bezpośredni) w oparciu o posiadaną przez siebie
Możliwość stosowania procedury uproszczonej rozliczania podatku z tytułu importu towarów przy spełnieniu warunków, o których mowa w art. 33a ust. 1 ustawy.
1. Czy ponoszone przez Spółkę wydatki na zakup Upominków, oznaczonych Znakami i przekazywanych przez PM na rzecz Osób Uprawnionych w związku z działaniami marketingowymi dotyczącymi Produktów, stanowią dla Spółki podatkowe koszty uzyskania przychodów? 2. Czy ponoszone przez Spółkę wydatki na zakup Upominków powinny być potrącalne dla celów podatkowych na moment ich poniesienia, to znaczy na moment,
powstanie odpowiedzialności po stronie przedstawiciela bezpośredniego (w rozumieniu przepisów prawa celnego) za rozliczenia podatku od importu towarów jej kontrahenta (reprezentowanego importera)
Przedstawicielstwo (Wnioskodawca), wypłacając wynagrodzenie z tytułu umowy o pracę Generalnego Przedstawiciela, jest zobowiązane jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych pobrać zaliczkę na podatek dochodowy, w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym przesłać do urzędu skarbowego roczną deklarację, według ustalonego wzoru (PIT-4R), a także w terminie do końca lutego
w zakresie rozliczenia podatku należnego z tytułu importu towarów przez podatnika korzystającego z usług agencji celnej reprezentującej podatnika na podstawie przedstawicielstwa bezpośredniego
Czy gadżety reklamowe o wartości do 100 zł z logo Spółdzielni lub jej produktu są produktami reklamowymi, a wydatki na ich nabycie - kosztami uzyskania przychodów Spółdzielni-producenta produktów farmaceutycznych i kosmetyków? Spółdzielnia podejmuje działania o charakterze reklamowym i promocyjnym. Typowe realizowane działania reklamowe to: rozdawanie gadżetów reklamowych opatrzonych logo (nazwą produktu