Interpretacja indywidualna z dnia 21 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.691.2024.2.PS
Potrącalność wydatków na nabycie materiałów marketingowych.
Potrącalność wydatków na nabycie materiałów marketingowych.
Skutki podatkowe nieodpłatnie otrzymanych materiałów marketingowych - uprawnienie do złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 11t ust. 2 pkt 7 updop.
Dotyczy prawa do odliczenia VAT od wydatków na realizację zadania
w zakresie braku prawa do odliczenia VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu
czy: 1. otrzymanie nieodpłatnie od producentów/dostawców próbek, testerów i gadżetów stanowi dla Spółki przychód (pytanie nr 4); 2. wydanie kontrahentom próbek, testerów bądź gadżetów stanowi dla Spółki przychód (pytanie nr 5); 3. koszty nabytych i przekazywanych nieodpłatnie sprzedawcom detalicznym próbek, testerów i gadżetów stanowią koszt uzyskania przychodów (pytanie nr 6)
czy nieodpłatne otrzymanie materiałów promocyjnych, które są następnie nieodpłatnie przekazywane klientom Spółki lub służą celom marketingowym stanowi dla Spółki przychód podatkowy na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
czy powstanie przychód podatkowy z tytułu wykorzystania bezpłatnych próbek produktów leczniczych w procesie leczenia pacjentów przebywających na oddziałach szpitala jak i po zakończeniu hospitalizacji w celu testowania
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania materiałów promocyjnych.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów w celach reklamowo-promocyjnych oraz opodatkowania nieodpłatnego wydania materiałów (standów) o charakterze reklamowym, promocyjnym oraz informacyjnym.
Czy otrzymane od kontrahenta nieodpłatnie przez Wnioskodawcę próbki towarów, przed przed dokonaniem właściwej transakcji kupna-sprzedaży, w przypadku gdy próbka towaru nie ma charakteru konsumpcyjnego, nie stanowi pełnowartościowego produktu lecz jest próbką, która nie może być przedmiotem sprzedaży a jej celem jest jedynie sprawdzenie przez potencjalnego klienta cech i właściwości produktu - stanowi
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem materiałów promocyjnych.
Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku wystawienia faktury oraz ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu sprzedaży materiałów promocyjnych.
opodatkowanie nieodpłatnego wydania folderów i katalogów reklamowych
opodatkowanie nieodpłatnego wydania folderów i katalogów reklamowych
opodatkowanie nieodpłatnego przekazania potencjalnym klientom katalogów produktów
Opodatkowanie czynności nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych
Opodatkowanie czynności nieodpłatnego przekazania towarów.
Czy wartość otrzymanych nieodpłatnie od różnych firm próbek materiałów medycznych i próbek sprzętu medycznego, w ramach działalności reklamowej tych firm, stanowi dla szpitala klinicznego przychód opodatkowany i tym samym stanowi podstawę powstania obowiązku naliczania i odprowadzania podatku dochodowego od osób prawnych?
Czy w świetle art. 5 ust. 1, art. 7 oraz art. 8 ustawy o VAT, umieszczenie wymienionych we wniosku materiałów POS od dnia 1 maja 2004 r. stanowiło czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT?
Czy wydatki ponoszone przez Spółkę w związku z reklamą produktów leczniczych, spełniającą kryteria określone w rozdziale IV Prawa farmaceutycznego oraz Dyrektywie farmaceutycznej, jak też wydatki na tzw. reklamę korporacyjną, ponoszone przez Spółkę w związku z organizacją i przeprowadzaniem bezpłatnych badań lekarskich w trakcie organizowania tzw. białych sobót oraz innego rodzaju wydarzeń mających
Czy, w świetle art. 5 ust. 1 oraz art. 7 ustawy o VAT, umieszczenie wymienionych we wniosku materiałów POS od dnia 1 maja 2004 r., stanowi czynności podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT?
Czy komputer, rzutniki, materiały reklamowe są kosztami prowadzonego przez firmę kursu?
Pytanie Wnioskodawcy:Czy w podstawie opodatkowania VAT materiałów reklamowych Spółka powinna uwzględniać wartość usług związanych z przygotowaniem ich projektu?Jeżeli tak, to czy prawidłowe będzie uwzględnienie kosztu nabycia usług projektowania materiałów reklamowych wyłącznie przy ?pierwszym" wydaniu tych materiałów kontrahentom Spółki?