Interpretacja indywidualna z dnia 29.05.2008, sygn. IPPP1/443-568/08-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-568/08-2/SM
Czy w świetle art. 5 ust. 1, art. 7 oraz art. 8 ustawy o VAT, umieszczenie wymienionych we wniosku materiałów POS od dnia 1 maja 2004 r. stanowiło czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 18.03.2008 r. (data wpływu 25.03.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wstawianych do sklepów i lokali gastronomicznych tzw. materiałów POS - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25.03.2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wstawianych do sklepów i lokali gastronomicznych tzw. materiałów POS.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Cxxxxxxxx Pxxxxx S.A. (dalej: Cxxxxxxxx lub Spółka) zajmowała się produkcją oraz dystrybucją piwa. W celu wsparcia własnej sprzedaży Spółka podejmowała działania polegające na wstawianiu do sklepów, a także lokali gastronomicznych (barów, restauracji, pubów, a także tzw. ogródków piwnych) tzw. materiałów POS. W szczególności Spółka wstawiała następujące materiały:
Materiały o charakterze ekspozycyjnym
- standy oraz ekspozytory - były to stojaki reklamowe, wykonane z tektury, plastiku lub metalu przeznaczone do wystawienia w punkcie sprzedaży produktów. Stojaki takie miały różne rozmiary i przybierały formę planszy prostokątnych bądź wyciętych w różne formy (np. odpowiadające konturom reklamowanych produktów). Materiały, z których wykonane zostały standy i ekspozytory, zawierały elementy reklamowe i informacyjne (np. hasła reklamowe oraz inne treści i motywy mające na celu promowanie produktów Spółki).