Informacje ważne dla klientów biur rachunkowych – lipiec 2024 r.
Kalendarium wydarzeń lipiec 2024 r.
Kalendarium wydarzeń lipiec 2024 r.
Dokonaliśmy korekty „pustej faktury”, jednak miało to miejsce już po jej ujawnieniu przez organ kontroli skarbowej. Czy organ może nam wymierzyć sankcje, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy o VAT? Czy oprócz tych sankcji możemy być dodatkowo ukarani?
Obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej dla transakcji zawartych po 1 stycznia 2017 r.
Wartość pracy osób zatrudnionych nielegalnie na podstawie umowy cywilnoprawnej oraz wartość przychodów tych osób zatrudnionych na podstawie umowy cywilnoprawnej, nie będzie stanowiła przychodów z działalności gospodarczej, określonych w art. 14 ust. 2 pkt 20 ustawy PIT.
Konieczność posiadania zbiorników objętych prawną kontrolą metrologiczną poza zbiornikiem warzelnym w przypadku produkcji piwa w oparciu o przedpłatę akcyzy
Czy podatek VAT naliczony wykazany na fakturach od Dostawcy, którego zasadność odliczenia od podatku VAT należnego zakwestionował Organ w wyniku przeprowadzonych kontroli celno-skarbowych (tj. Nieodliczony VAT 1 i Nieodliczony VAT 2), stanowi koszt uzyskania przychodów Wnioskodawcy w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy CIT?
Obowiązki płatnika i obowiązki informacyjne przy opłacaniu zaległych składek na ubezpieczenie za zleceniobiorców oraz sporządzenia korekt informacji PIT-11.
Obowiązki płatnika i obowiązki informacyjne w związku z zapłatą zaległych składek na ubezpieczenie za pracowników i byłych pracowników oraz brak przychodu.
Pracodawca może zostać skontrolowany w zakresie przestrzegania przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych przez różne organy kontrolne. Najczęściej będzie kontrolowany przez PIP w zakresie stosowania regulacji bhp i prawa pracy oraz przez ZUS w kwestii przestrzegania przepisów dotyczących ubezpieczeń społecznych.
Ustalenia momentu dokonania korekty kosztów uzyskania przychodu w związku ze zmianą wysokości zobowiązania z tytułu podatku od nieruchomości dokonanej pismem Burmistrza po przeprowadzonej kontroli przez Najwyższą Izbę Kontroli.
Chociaż kontrole Państwowej Inspekcji Sanitarnej najczęściej dotyczą przedsiębiorców zajmujących się usługami kosmetycznymi, medycznymi, gastronomicznymi i edukacyjnymi, to każde przedsiębiorstwo może zostać skontrolowane przez ten urząd. Państwowa Inspekcja Sanitarna jest bowiem powołana do realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego. Sprawuje nadzór m.in. nad warunkami higieny pracy w zakładach
Do przeprowadzenia kontroli prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich i ich kontroli formalnej jest uprawniony ZUS i płatnicy składek, którzy zgłaszają do ubezpieczenia chorobowego co najmniej 21 ubezpieczonych. W przypadku gdy ubezpieczonych jest mniej, kontrolę przeprowadza ZUS, także na wniosek płatnika składek, który nie ma takiej możliwości.
brak obowiązku magazynowania gotowych wyrobów energetycznych w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej
Czy wartość podatku u źródła, zapłaconego przez Wnioskodawcę w 2021 r. w następstwie przeprowadzonych kontroli celno-skarbowych za lata 2016-2018, którego ciężar ekonomiczny Wnioskodawca poniósł z własnych środków pieniężnych, może zostać rozpoznana przez Wnioskodawcę w kosztach uzyskania przychodów?
Pracodawca będący płatnikiem zasiłków może skontrolować chorego pracownika w zakresie prawidłowości wykorzystywania przez niego zwolnienia lekarskiego. Epidemia nie odebrała płatnikom tego uprawnienia. Przeprowadzenie kontroli nie wymaga powiadomienia ZUS ani sanepidu.
obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur z tytułu nabycia towarów i usług otrzymanych w związku z realizacją projektu
ustalenie czy wydatki, o których mowa we wniosku są kosztami bezpośrednimi w myśl art. 15 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i powinny być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów w momencie uzyskania przychodu ze sprzedaży lokali, miejsc postojowych, powierzchni przynależnych czyli w dniu przeniesienia prawa własności na nabywcę w postaci aktu notarialnego
w zakresie ustalenia, czy dokonanie planowanego aportu skutkującego wygaśnięciem wierzytelności pożyczkowych dotyczących kwoty głównej pożyczki oraz naliczonych odsetek nie będzie wiązało się z powstaniem przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów po stronie Wnioskodawcy 2
prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług, otrzymanych w formie papierowej, archiwizowanych i przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej
prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług, otrzymanych w formie papierowej, archiwizowanych i przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej