Interpretacja indywidualna z dnia 27 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.293.2024.1.RST
Sposoby opodatkowania dostawy upominków realizowanej przez Spółkę.
Sposoby opodatkowania dostawy upominków realizowanej przez Spółkę.
Dotyczy ustalenia: - czy koszty związane z podróżami służbowymi powinny zostać zakwalifikowane jako ukryte zyski w rozumieniu art. 28m ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą i opodatkowane ryczałtem od dochodów spółek na podstawie art. 28m ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - czy koszty reklamy - marketingowe
Czy wydatki na zakup gadżetów przekazywanych przez Spółkę w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Dokumentowanie wydania towarów w związku z realizacją usług marketingowych.
1. Czy ponoszone przez Spółkę wydatki na zakup Upominków, oznaczonych Znakami i przekazywanych przez PM na rzecz Osób Uprawnionych w związku z działaniami marketingowymi dotyczącymi Produktów, stanowią dla Spółki podatkowe koszty uzyskania przychodów? 2. Czy ponoszone przez Spółkę wydatki na zakup Upominków powinny być potrącalne dla celów podatkowych na moment ich poniesienia, to znaczy na moment,
możliwość oraz moment zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków poniesionych na zakup upominków mających charakter marketingowy, oznaczonych logo przedstawicieli medycznych lub handlowych, przekazywanych osobom uprawnionym
Czy w związku z przekazywaniem przez spółkę komandytową (w której Wnioskodawca jest wspólnikiem) swoim kontrahentom prezentów o małej wartości, które mają charakter reklamowy (promują działalność prowadzoną przez spółkę komandytową - są związane z jej działalnością), wydatek poniesiony przez spółkę komandytową na zakup tych przedmiotów może zostać uznany za koszt uzyskania przychodu Wnioskodawcy?
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów pozostałych wydatków na publikacje książkowe.
POdatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zorganizowanie spotkania jubileuszowego (w tym rozdanych 700 egzemplarzy publikacji książkowych).
1. Czy w stanie faktycznym nr 3 wydatki poniesione na zakup drukowanych materiałów reklamowych informacyjnych oraz prezentów małej wartości i próbek wydawanych nieodpłatnie na rzecz kontrahentów lub potencjalnych kontrahentów stanowią koszt uzyskania przychodów Spółki? 2. Czy w stanie faktycznym nr 5 przy nieodpłatnym przekazywaniu kontrahentom drobnych upominków, nie posiadających logo Spółki, Spółka
Czy nieodpłatne przekazanie towarów (czapeczki, koszulki, kasetony, itp.) na cele reprezentacji i reklamy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Czy wydatki poniesione przez Bank na zakup pomocy naukowych, książek i sprzętu sportowego oznaczonych logiem akcji i informacją, że zostały zakupione ze środków uzyskanych w ramach akcji dla placówek kulturalno-oświatowych są kosztem uzyskania dla Banku?
Czy nieodpłatne usługi i nagrody rzeczowe w ramach sprzedaży premiowej programu lojalnościowego będą opodatkowane VAT? Czy Wnioskodawcy prawo do odliczenia VAT od towarów i usług związanymi z usługami oraz nagrodami rzeczowymi przekazanymi nieodpłatnie w ramach sprzedaży premiowej i programu lojalnościowego?
W zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących wytworzenia produktów oraz nabycia towarów i gadżetów przekazywanych nieodpłatnie kontrahentom.
Czy nieodpłatne przekazanie towarów (czapeczki, koszulki, kasetony, itp.) na cele reprezentacji i reklamy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Czy Spółka może odliczyć VAT od zakupu usług organizacji zawodów bowlingowych, które jako forma reprezentacji nie stanowią w świetle nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych kosztów uzyskania przychodu?
Czy Spółka może odliczyć podatek VAT od zakupu przekazywanych następnie klientom w celu nawiązania lub podtrzymania dobrej współpracy upominków i gadżetów reklamowych (nie będących prezentami o małej wartości w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług)?
Czy Spółka ma obowiązek opodatkowania podatkiem od towarów i usług czynności przekazania klientom w ramach reprezentacji upominków i gadżetów reklamowych, jeśli odliczyła VAT przy ich zakupie?