Poradnia z prawa pracy
Konieczność korekty podatku naliczonego, gdy posiadany węgiel nie będzie wykorzystany do czynności opodatkowanych, a będzie przekazywany osobom uprawnionym jako pomoc rzeczowa.
Obywatele Ukrainy, którzy przekraczają granicę ukraińsko-polską od pierwszego dnia rosyjskiej inwazji zbrojnej, czyli od 24 lutego 2022 r., mogą przebywać legalnie w Polsce przez 18 miesięcy. W tym czasie wolno im pracować na takich samych zasadach jak Polakom, tyle że zatrudniający musi poinformować o tym powiatowy urząd pracy. Mają też prawo wystąpić o PESEL.
Brak obowiązku stosowania kasy rejestrującej przez Dom Pomocy Społecznej przy świadczeniu usług pomocy społecznej.
Wyższy dodatek środowiskowy o 150 zł, krótszy o 2 lata okres oczekiwania na pierwszy dodatkowy urlop wypoczynkowy i nowe formy wsparcia w postaci pomocy psychologicznej i szkoleń. To tylko niektóre rozwiązania dla pracowników socjalnych obowiązujące od 30 maja 2021 r. Dodatkowa ścieżka dostępu do tego zawodu zostanie uruchomiona 30 października 2021 r.
Ośrodki pomocy społecznej informują seniorów o możliwości zapisania się na szczepienie. Część z nich pomaga w organizacji transportu dla osób mających trudności z poruszaniem się
16 maja 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 3.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 3.0.
Brak obowiązku ewidencjonowania otrzymywanych opłat przy zastosowaniu kas rejestrujących.
Wykonywane przez Gminę czynności, za pośrednictwem MOPR, które realizowane są de facto przez organizacje pozarządowe/podmioty uprawnione podlegają opodatkowaniu, ale korzystają ze zwolnienia. Gmina (MOPR), jeżeli nie spełnia warunków do zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania tej sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej, musi ją ewidencjonować w ww. sposób.
Sprawienie pogrzebu to jedno z niepieniężnych świadczeń z pomocy społecznej. Uregulowane jest w art. 44 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. To świadczenie przysługuje osobom bezdomnym oraz najuboższym.
dot. ustalenia czy całość kosztów ponoszonych przez Spółkę na nabycie usług IS/IT stanowi koszty uzyskania przychodów Spółki bez żadnych ograniczeń, a w szczególności, czy w stosunku do ww. kosztów nie znajdują zastosowania ograniczenia w zaliczeniu określonych wydatków do kosztów uzyskania przychodów wynikające z art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
W nadchodzącym roku pracowników i pracodawców czekają ponownie duże zmiany. 14 października 2003 r. Sejm uchwalił ustawę nowelizującą Kodeks pracy oraz kilka innych ustaw. Omawiane w niniejszym dodatku przepisy wejdą w życie w większości już 1 stycznia 2004 r. Część z nich jednak, dotycząca ściśle przystosowania prawa polskiego do norm unijnych, ma obowiązywać od 1 maja 2004 r. W chwili zamykania niniejszego
Nauczyciele, wychowawcy i inni pracownicy pedagogiczni zatrudnieni dotychczas w placówkach opiekuńczo-wychowawczych będą tylko do końca 2013 r. podlegać przepisom Karty Nauczyciela. Od 1 stycznia 2014 r. będzie trzeba w odniesieniu do nich stosować ustawę o pracownikach samorządowych. Takie m.in. zmiany wprowadza ustawa z 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, która zacznie
wyłączenia z opodatkowania usług zapewniających pomoc do życia w środowisku rodzinnym i społecznym osobom z zaburzeniami psychicznymi, wyłączenia z opodatkowania usług zapewniających pomoc w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb socjalno-bytowych i psychospołecznych uczestników Zespołu Ośrodków Wsparcia, zwolnienia z obowiązku ewidencjowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej ww. opłat za usługi wykonywane
zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 ustawy usług zapewnienia pobytu w domu pomocy społecznej oraz zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania tych usług przy pomocy kasy rejestrującej.
zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 ustawy usług opiekuńczych świadczonych przez GOPS oraz zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania tych usług przy pomocy kasy rejestrującej.
Interpretacja indywidualna dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy czynności w zakresie pomocy społecznej wykonywanych przez Miasto za pośrednictwem jednostki budżetowej związanych ze świadczeniem usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych, umieszczeniem osób w Domu Pomocy Społecznej, zapewnieniem pobytu i wyżywienia
Wyłączone ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania są usługi związane z wyżywieniem (PKWiU 56) wyłącznie świadczone przez stacjonarne placówki gastronomiczne oraz usługi przygotowania żywności dla odbiorców zewnętrznych (catering). Wyłączenie to nie dotyczy usług stołówek w szkołach i przedszkolach publicznych i niepublicznych, szkołach wyższych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych, prowadzonych