Interpretacja indywidualna z dnia 14 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.376.2024.3.MH
Zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 ustawy świadczonych usług.
Zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 ustawy świadczonych usług.
Czy na stanowisko zastępcy kierownika ośrodka pomocy społecznej powinien być przeprowadzony konkurs, czy można przeprowadzić awans wewnętrzny pracownika socjalnego?
Prawo do częściowego odliczenia podatku VAT w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych związanych z realizacją Zadania przy zastosowaniu preproporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy w związku z § 3 ust. 2 Rozporządzenia, a następnie proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy.
Konieczność korekty podatku naliczonego, gdy posiadany węgiel nie będzie wykorzystany do czynności opodatkowanych, a będzie przekazywany osobom uprawnionym jako pomoc rzeczowa.
Nieuznanie za podatnika Gminę w związku z usługami DPS.
Pracownikowi zatrudnionemu w miejsko-gminnym ośrodku pomocy społecznej na stanowisku urzędniczym na czas określony, wyznaczonemu przez burmistrza (zarządzenie) do pełnienia obowiązków kierownika MGOPS do momentu zatrudnienia nowego kończy się umowa o pracę. Chcemy przedłużyć umowę tej osobie. Kto powinien działać w imieniu pracodawcy, czyli MGOPS przy podpisaniu nowej umowy o pracę?
Prawo do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących wydatki poniesione na przebudowę budynku Urzędu Gminy, - Prawo do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących wydatki poniesione na przebudowę budynku Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
Dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Praw do częściowego odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych z tytułu realizacji projektu w odniesieniu do Urzędu Gminy oraz brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur związanych z realizacją projektu w odniesieniu do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
Podatek od towarów i usług w zakresie wyłączenia od opodatkowania czynności wymienionych w punkcie A opisu sprawy oraz wyłączenia od opodatkowania środków pieniężnych, o których mowa w punktach B i C opisu sprawy.
Jeżeli miejscem wpłacania środków będzie konto gminy, to trzeba przyjąć właściwy sposób księgowania. Umożliwi on rozliczenie operacji na poziomie OPS, ale nie zagwarantuje rzetelnego odzwierciedlenia stanu rozrachunków z tytułu opłat
Urzędy wojewódzkie kwestionują wpłaty za specjalistyczne usługi opiekuńcze i grożąc palcem, każą stosować przepisy wprost. Tymczasem niektóre RIO dopuszczają mniej literalną wykładnię, która, co ciekawe, zapewnia zgodność w ewidencji księgowej. Co zrobić? Zastosować „mniejsze zło” ‒ radzą eksperci
Wyłączenie od opodatkowania VAT świadczonych przez Gminę czynności wykonywanych za pośrednictwem Szkół, Przedszkoli i Domu Pomocy Społecznej i tym samym nieuznania Gminy w tym zakresie za podatnika VAT.
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej opodatkowania świadczeń realizowanych przez Gminę po wyroku sądu NSA
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą wynagrodzenia członkom Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Opodatkowanie czynności realizowanych na podstawie przepisów o opiece społecznej przez jednostkę budżetową w ramach centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych oraz umieszczania osób potrzebujących w Domach Pomocy Społecznej za usługi niepodlegające opodatkowaniu, braku opodatkowania środków pieniężnych związanych z egzekucją świadczeń alimentacyjnych oraz nienależnie pobranymi świadczeniami rodzinnymi i zasiłkami z pomocy społecznej.
Nieuznanie gminy za podatnika w związku z wykonywaniem czynności polegających na świadczeniu usług pomocy społecznej.
wyłączenia z opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy usług opiekuńczych świadczonych przez Gminę za pośrednictwem GOPS