Interpretacja indywidualna z dnia 31 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.709.2024.2.MW
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów diet kierowców będących wspólnikami w spółce jawnej.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów diet kierowców będących wspólnikami w spółce jawnej.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów diet kierowców będących wspólnikami spółki jawnej.
Opodatkowanie zagranicznych diet i zastosowanie zwolnienia przedmiotowego.
W ustawie o systemie tachografów cyfrowych jest przepis art. 20 ust. 7: "Kierowcy pozostającemu w stosunku pracy i wykonującemu przewozy z wykorzystaniem pojazdów wyposażonych w tachografy cyfrowe poniesioną opłatę za wydanie karty kierowcy może refundować pracodawca". Czy nadal obowiązuje ten przepis?
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych świadcząc osobiście usługi transportowe w charakterze kierowcy w transporcie międzynarodowym.
Świadczone usługi w ramach umowy z Sp. z o.o. nie są zwolnione od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 20 ustawy.
Stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dla usług kierowania pojazdem ciężarowym o ładowności powyżej 2 ton służącym do przewozu ładunków.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych.
Obowiązek płatnika w związku z wypłatą diety kierowcy samochodu ciężarowego w transporcie międzynarodowym.
Mam pytanie dotyczące rozliczenia delegacji zagranicznej kierowcy prowadzącego działalność gospodarczą na zasadach ogólnych. Kierowca ten nie posiada własnego pojazdu ciężarowego, lecz świadczy usługę dla innej firmy przewozowej, są to przewozy zagraniczne. Jak rozliczyć mu delegację, jeśli np. wyjeżdża z Polski i jego głównym celem jest Francja, a po drodze przejeżdża przez inne kraje, takie jak np
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych.
Praca w transporcie niesie ze sobą wiele zagrożeń. Szczególnie niebezpieczna jest dla kierowców zawodowych, którzy wykonują tzw. przewozy drogowe. Rolą pracodawcy jest ochrona zdrowia i życia tych pracowników poprzez eliminowanie lub przynajmniej ograniczanie tych zagrożeń. Aby skutecznie realizować ten obowiązek, pracodawca powinien rozpocząć swoje działania od identyfikacji zagrożeń występujących
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartość diet z tytułu podróży służbowych.
Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne dla kierowców-zleceniobiorców zatrudnionych w transporcie międzynarodowym.
Możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych przez właściciela firmy świadczącego usługi transportowe osobiście na rzecz innego podmiotu.
Obowiązki płatnika w związku z zatrudnianiem kierowców zawodowych pochodzących z Rumunii.
Firma transportowa chce zatrudnić pracownika na stanowisku kierowcy (transport na terenie UE). Ma on aktualne badania lekarskie zgodnie z ustawą o transporcie drogowym (bez wpisanego pracodawcy), które zrobił w ramach kwalifikacji zawodowych razem z badaniami psychologicznymi. Czy w związku z tym możemy już nie wysyłać nowego pracownika na wstępne badania lekarskie??
Ustalanie podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wartość diet z tytułu podróży służbowych.
Stwierdzić należy, że przy spełnieniu warunku, że podróże zagraniczne odbywane przez Pana, będą podróżami służbowymi związanymi z prowadzoną przez Pana pozarolniczą działalnością gospodarczą, w ciężar kosztów uzyskania przychodów mogą zostać zaliczone diety związane z tymi podróżami, jednakże wyłącznie w części nieprzekraczającej wysokości diet przysługujących pracownikom, określonej w odrębnych przepisach
Komisja Europejska chce zmienić przepisy o czasie pracy kierowców zawodowych. Przewoźnicy są „za”, ale Komitet Ekonomiczno-Społeczny Parlamentu Europejskiego ma wątpliwości, czy to bezpieczne