Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.227.2024.2.MM

Obowiązek płatnika w związku z wypłatą diety kierowcy samochodu ciężarowego w transporcie międzynarodowym.

Interpretacja indywidualna

 – stanowisko w części nieprawidłowe oraz w części prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest nieprawidłowe, w części odnoszącej się do możliwości pomniejszenia wynagrodzenia kierowcy o 30% diety oraz prawidłowe w części dotyczącej sposobu odliczenia od dochodu składki na ubezpieczenie społeczne.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

11 kwietnia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika. Uzupełnili go Państwo – na wezwanie organu – pismem z 10 czerwca 2024 r.(wpływ do tutejszego organu 12 czerwca 2024 r.).

Opis stanu faktycznego

Spółka zatrudnia pracownika na podstawie umowy o pracę na stanowisku kierowcy samochodu ciężarowego. Kierowca wykonując pracę kieruje samochodem ciężarowym na trasie Polska – Niemcy – Polska.

Spółka wyliczyła kierowcy za miesiąc pracy dietę zagraniczną w kwocie (...) zł. Pracownikowi wyliczono za miesiąc pracy wynagrodzenie brutto w kwocie (...) zł (wynagrodzenie zasadnicze + ryczałty za pracę w porze nocnej + wynagrodzenie zagraniczne + wynagrodzenie za dyżur).

Spółka obliczyła składkę społeczną w następujący sposób: (...) zł x 13,71% = (...) zł. Przy obliczaniu składki społecznej Spółka nie pomniejszyła wynagrodzenia brutto o odliczenie 1/3 diety zagranicznej, ponieważ prawo do tego odliczenia nie przysługuje jeśli wynagrodzenie brutto jest niższe od kwoty 7 824 zł. zł. Spółka obliczyła składkę zdrowotną w następujący sposób: ((...) zł - (...) zł) x9% = (...) zł

Kierowca wykonujący pracę samochodem ciężarowym na trasie Polska-Niemcy-Polska ma miejsce zamieszkania dla celów podatkowych (tzw. nieograniczony obowiązek podatkowy i rezydencję podatkową) na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Kierowca wykonuje zadania służbowe w ramach międzynarodowych przewozów drogowych w rozumieniu rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 (Dz. Urz. UE. L 2006 Nr 102, str. 1).

Pytanie

Czy jako płatnik – obliczając zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych – przychód kierowcy powinni Państwo pomniejszyć o kwotę zwolnioną od opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 20 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a od dochodu powinni Państwo odliczyć kwotę składki na ubezpieczenie społeczne w sposób przewidziany w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b tej ustawy, z uwzględnieniem, że odliczenie nie dotyczy składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód (przychód) zwolniony od podatku na podstawie ustawy, oraz składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód, od którego na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku?

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa zdaniem, płatnik obliczając zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych przychód kierowcy pomniejsza o kwotę zwolnioną od opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 20 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a od dochodu odlicza kwotę składki na ubezpieczenie społeczne mniejszą niż przekazana do ZUS, bo policzoną w sposób przewidziany w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b tej ustawy z uwzględnieniem, że odliczenie nie dotyczy składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód (przychód) zwolniony od podatku na podstawie ustawy, oraz składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód, od którego na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest nieprawidłowe, w części odnoszącej się do możliwości pomniejszenia wynagrodzenia kierowcy o 30% diety oraz prawidłowe w części dotyczącej sposobu odliczenia od dochodu składki na ubezpieczenie społeczne.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tj. Dz. U z 2024 r., poz. 226 ze zm.):

Zakłady pracy będące osobami fizycznymi, osobami prawnymi oraz jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, z pracy nakładczej lub ze spółdzielczego stosunku pracy, z zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez zakłady pracy lub z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej wypłacanej w spółdzielniach pracy.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 tej ustawy:

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy:

Źródłem przychodów jest stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 cytowanej ustawy:

Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

W myśl art. 12 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za pracownika w rozumieniu ustawy uważa się osobę pozostającą w stosunku służbowym, stosunku pracy, stosunku pracy nakładczej lub spółdzielczym stosunku pracy.

Jak wynika z opisu zdarzeniaSpółka zatrudnia pracownika na podstawie umowy o pracę na stanowisku kierowcy samochodu ciężarowego. Kierowca wykonując pracę kieruje samochodem ciężarowym na trasie Polska – Niemcy – Polska.

Spółka wyliczyła kierowcy za miesiąc pracy dietę zagraniczną w kwocie (...) zł. Pracownikowi wyliczono za miesiąc pracy wynagrodzenie brutto w kwocie (...) zł (wynagrodzenie zasadnicze + ryczałty za pracę w porze nocnej + wynagrodzenie zagraniczne + wynagrodzenie za dyżur).

Spółka obliczyła składkę społeczną w następujący sposób: (...) zł x 13,71%=(...) zł. Przy obliczaniu składki społecznej Spółka nie pomniejszyła wynagrodzenia brutto o odliczenie 1/3 diety zagranicznej, ponieważ prawo do tego odliczenia nie przysługuje jeśli wynagrodzenie brutto jest niższe od kwoty 7 824 zł. Spółka obliczyła składkę zdrowotną w następujący sposób: ((...) zł -(...) zł) x 9% = (...) zł.

Kierowca wykonuje zadania służbowe w ramach międzynarodowych przewozów drogowych w rozumieniu rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 (Dz. Urz. UE. L 2006 Nr 102, str. 1).

Zgodnie z art. 26f ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie kierowców (t. j. Dz. U 2024 r. poz. 220):

Kierowca wykonujący zadania służbowe w ramach międzynarodowych przewozów drogowych nie jest w podróży służbowej w rozumieniu art. 775 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy.

Stosownie do powołanego przez Państwa art. 21 ust. 1 pkt 20 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu nadanym ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym (Dz.U. z 2023 r. poz. 1523) i obowiązującym od 19 sierpnia 2023 r.:

Wolna od podatku dochodowego jest część przychodów osób, o których mowa w art. 3 ust. 1, przebywających czasowo za granicą i uzyskujących w związku z tym pobytem przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy, za każdy dzień pobytu za granicą, w którym podatnik pozostawał w stosunku służbowym, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczym stosunku pracy, w kwocie odpowiadającej 30% diety określonej w przepisach w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju, z zastrzeżeniem ust. 15 i 15c.

Z art. 21 ust. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że:

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 20, nie ma zastosowania do wynagrodzenia:

1)pracownika odbywającego podróż służbową poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej;

2)pracownika w związku z jego pobytem poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej w celu udziału w konflikcie zbrojnym lub dla wzmocnienia sił państwa albo państw sojuszniczych, misji pokojowej, akcji zapobieżenia aktom terroryzmu lub ich skutkom, a także w związku z pełnieniem funkcji obserwatora w misjach pokojowych organizacji międzynarodowych i sił wielonarodowych, o ile otrzymuje świadczenia zwolnione od podatku na podstawie ust. 1 pkt 83 lub 83a;

3)uzyskiwanego przez członka służby zagranicznej.

4)(uchylony).

Natomiast w myśl art. 21 ust. 15c tej ustawy – dodanego przez art. 38 pkt 2 ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym:

Zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 16 i 20, nie mają zastosowania do przychodów otrzymanych przez kierowcę z tytułu wykonywania międzynarodowych przewozów drogowych na podstawie stosunku pracy lub umowy zlecenia, o której mowa w art. 13 pkt 8.

W obowiązującym stanie prawnym art. 21 ust. 1 pkt 20 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie ma więc zastosowania do przychodów ze stosunku pracy lub umowy zlecenia otrzymanych przez kierowcę z tytułu wykonywania międzynarodowych przewozów drogowych. Możliwość zastosowania ww. zwolnienia – w zakresie ustalania podstawy wymiaru podatku dochodowego od osób fizycznych – przewidywał wcześniej art. 21b ustawy o czasie pracy kierowców, jednakże na mocy art. 40 pkt 2 ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym został on uchylony.

Jednocześnie na mocy art. 38 pkt 1 lit. c ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym – ustawodawca w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych dodał art. 21 ust. 1 pkt 23d.

Zgodnie z tym przepisem:

Wolne od podatku dochodowego są przychody ze stosunku pracy oraz umowy zlecenia, o których mowa w art. 13 pkt 8, otrzymane przez kierowcę z tytułu wykonywania międzynarodowych przewozów drogowych na podstawie tego stosunku lub tej umowy, w wysokości stanowiącej równowartość 20 euro za każdy dzień pobytu kierowcy za granicą, przy czym dni pobytu za granicą ustala się zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz.U. z 2022 r. poz. 1473 oraz z 2023 r. poz. 1523), oraz zwrot kosztów:

a)noclegu, o którym mowa w art. 8 ust. 8 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 wymienionego w art. 1 pkt 1a ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców,

b)podróży do miejsca rozpoczęcia międzynarodowego przewozu drogowego środkami transportu innymi niż pojazd będący w dyspozycji pracodawcy lub podmiotu, na rzecz którego kierowca wykonuje międzynarodowy przewóz drogowy,

c)niezbędnych udokumentowanych wydatków określonych lub uznanych przez pracodawcę lub podmiot, na rzecz którego kierowca wykonuje międzynarodowy przewóz drogowy, odpowiednio do uzasadnionych potrzeb w wysokości nieprzekraczającej kwoty wydatków faktycznie poniesionych i udokumentowanych przez kierowcę,

d)korzystania z urządzeń sanitarnych, określonych na podstawie średnich nieudokumentowanych kosztów takich usług oferowanych w ogólnodostępnych miejscach obsługi podróżnych w państwach, w których kierowca wykonuje zadania służbowe.

Na mocy art. 40 pkt 5 ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym, w ustawie o czasie pracy kierowców po rozdziale 3a dodano rozdział 3b, który m.in. zawiera art. 26g i art. 26h.

Zgodnie z art. 26h ustawy o czasie pracy kierowców:

1.Do dni pobytu za granicą, o których mowa w art. 26g, oraz do dni pobytu za granicą, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 23d ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie zalicza się:

1)dni urlopu wypoczynkowego;

2)okresu przebywania na zwolnieniu lekarskim od pracy z powodu choroby;

3)okresu korzystania z urlopu bezpłatnego.

2.Jeżeli okres pobytu kierowcy wykonującego międzynarodowe przewozy drogowe za granicą jest krótszy niż 12 godzin, kwoty, o których mowa w art. 26g niniejszej ustawy i art. 21 ust. 1 pkt 23d ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, ulegają zmniejszeniu do:

1)1/3 w przypadku pobytu do 8 godzin;

2)1/2 w przypadku pobytu ponad 8 do 12 godzin.

Z art. 26g ww. ustawy wynika, że:

W przypadku kierowców wykonujących zadania służbowe w ramach międzynarodowych przewozów drogowych, których miesięczny przychód jest wyższy niż przeciętne wynagrodzenie, w skład przychodu stanowiącego podstawę wymiaru składki na ubezpieczenie społeczne, o której mowa w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych nie wchodzą:

1)kwota stanowiąca równowartość 60 euro za każdy dzień pobytu za granicą, z zastrzeżeniem że tak ustalony miesięczny przychód tych osób stanowiący podstawę wymiaru składek nie może być niższy od kwoty przeciętnego wynagrodzenia;

2)należności stanowiące zwrot równowartości poniesionych przez kierowcę kosztów:

a)noclegu, o którym mowa w art. 8 ust. 8 rozporządzenia (WE) nr 561/2006,

b)podróży do miejsca rozpoczęcia międzynarodowego przewozu drogowego środkami transportu innymi niż pojazd będący w dyspozycji pracodawcy lub podmiotu, na rzecz którego kierowca wykonuje międzynarodowy przewóz drogowy,

c)niezbędnych udokumentowanych wydatków określonych lub uznanych przez pracodawcę lub podmiot, na rzecz którego kierowca wykonuje międzynarodowy przewóz drogowy, odpowiednio do uzasadnionych potrzeb w wysokości nieprzekraczającej kwoty wydatków faktycznie poniesionych i udokumentowanych przez kierowcę,

d)korzystania z urządzeń sanitarnych, określonych na podstawie średnich nieudokumentowanych kosztów takich usług oferowanych w ogólnodostępnych miejscach obsługi podróżnych w państwach, w których kierowca wykonuje zadania służbowe.

Stosownie do art. 49 ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym:

Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem:

1)art. 4 ust. 2, który wchodzi w życie z dniem 21 sierpnia 2023 r.;

2)art. 39 pkt 4, 5, 8, pkt 11 lit. b, pkt 12-14, 18 i 19 oraz art. 43, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2025 r.

Skoro zatem ustawa o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym została opublikowana 4 sierpnia 2023 r., to omówione zmiany w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w ustawie o czasie pracy kierowców weszły w życie 19 sierpnia 2023 r. Tym samym, przychodu kierowcy wykonującego transport międzynarodowy samochodem ciężarowym Polska – Niemcy – Polska od 19 sierpnia 2023 r. nie mogą Państwo pomniejszać o 30% diety za każdy dzień pobytu tego kierowcy za granicą.

Z zacytowanych powyżej przepisów wynika bowiem, że obecnie wolne od podatku dochodowego są przychody ze stosunku pracy otrzymane przez kierowcę z tytułu wykonywania międzynarodowych przewozów drogowych, w wysokości stanowiącej równowartość 20 euro za każdy dzień pobytu kierowcy za granicą oraz zwrot kosztów wymienionych w treści art. 21 ust. 1 pkt 23d lit. a-d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Przy czym do dni pobytu kierowcy za granicą nie zalicza się dni urlopu wypoczynkowego, okresu przebywania na zwolnieniu lekarskim od pracy z powodu choroby oraz okresu korzystania z urlopu bezpłatnego.

Natomiast jeżeli okres pobytu kierowcy wykonującego międzynarodowe przewozy drogowe za granicą jest krótszy niż 12 godzin, kwoty o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 23d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ulegają zmniejszeniu do 1/3 – w przypadku pobyty do 8 godzin oraz do 1/2 – w przypadku pobytu od 8 do 12 godzin.

Mając zatem na uwadze opisany stan faktyczny, przy obliczaniu zaliczki na podatek dochodowy od wynagrodzenia kierowcy wykonującego pracę samochodem ciężarowym na trasie Polska – Niemcy – Polska, powinni Państwo pomniejszyć przychód kierowcy o kwotę zwolnienia wynikającą z art. 21 ust. 1 pkt 23d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Jednocześnie wskazać należy, że zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 29-30cb, art. 30da-30dh, art. 30e-30g i art. 30j-30p, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art. 23o, art. 23u, art. 24 ust. 1, 2, 3b-3e, 4-4e, 6 i 21 lub art. 24b ust. 1 i 2, po odliczeniu kwot składek określonych w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych potrąconych w roku podatkowym przez płatnika ze środków podatnika, z tym że w przypadku podatnika osiągającego przychody określone w art. 12 ust. 6, tylko w części obliczonej, w sposób określony w art. 33 ust. 4, od przychodu podlegającego opodatkowaniu

odliczenie nie dotyczy składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód (przychód) zwolniony od podatku na podstawie ustawy, oraz składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód, od którego na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Z powyższych przepisów wynika zatem, że zapłacone składki na ubezpieczenie społeczne podlegają odliczeniu pod warunkiem, że podstawy ich wymiaru nie stanowi dochód (przychód), zwolniony od podatku na podstawie ustawy oraz dochód, od którego na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Dochody wolne od podatku dochodowego na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zostały wymienione w art. 21 ww. ustawy. Nie podlegają zatem odliczeniu składki obliczone od wynagrodzenia w części zwolnionej z podatku m. in. na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 23d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Skoro zatem podstawą naliczenia składki społecznej ww. pracownika jest wynagrodzenie brutto (w skład którego wchodzi wynagrodzenie zasadnicze, ryczałty za pracę w porze nocnej, wynagrodzenie zagraniczne i wynagrodzenie za dyżur), które nie jest pomniejszane o kwotę przysługującego zwolnienia, to odliczając od dochodu składkę na ubezpieczenie społeczne – nie mogą Państwo odliczyć tej jej części, której podstawę wymiaru stanowi wynagrodzenie zwolnione od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 23d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.) Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi –(Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00