Zamawiający może narzucić współpracę
Prawo zamówień publicznych reguluje proces zakupowy, jaki prowadzą podmioty zobowiązane do stosowania przepisów o zamówieniach. Wprowadza zasady i reguły nabywania robót budowlanych, dostaw czy usług. Wskazuje, jakie są wyłączenia obowiązku jego stosowania. Ale przepisy te zawierają również określone, szczególne rozwiązania dla pewnych kategorii zamówień. I tak jest w przypadku usług społecznych i
Prawo do zastosowania preferencyjnej stawki podatku przy dostawie tablic interaktywnych na rzecz placówki oświatowej.
WIS ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWE – obsługa szaletu miejskiego.
Możliwość zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy zestawów komputerów stacjonarnych – jednostka i monitor, drukarki, skanera, urządzeń do transmisji danych cyfrowych - switche sieciowe, routery, które będą przekazane dla szkół zawodowych.
Polska Grupa SW organizująca pracę dla osadzonych podlega pod przepisy o zamówieniach publicznych – orzekła KIO. Nie może więc, jak dotychczas, zawierać umów z pominięciem ustawowych procedur
Zastosowanie stawki 0% do świadczenia usług polegających na remoncie nabrzeża w celu utrzymania w należytym stanie akwenu (...).
Sejm odrzucił senacką poprawkę, która zakładała obligatoryjną waloryzację umów o zamówienia publiczne w związku z inflacją i wojną na Ukrainie
Zamawiającym może być trudno wykazać na podstawie własnych analiz i zebranego materiału dowodowego, że wykonawcy działają w warunkach porozumienia antykonkurencyjnego
Zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do usług budowlanych świadczonych w ramach umowy konsorcjum.
usługa – impregnacja płyt betonowych znajdujących się na terenie rewitalizowanym preparatem przeznaczonym do powierzchni betonowych z uwzględnieniem wcześniejszego umycia płyt, wykonywana każdorazowo na życzenie Zamawiającego (nie rzadziej niż 1 raz w roku środkiem własnym Zamawiającego)
System zamówień publicznych podlega ciągłym zmianom. 20 października 2003 r. weszła w życie kolejna nowelizacja ustawy o zamówieniach publicznych. Jest ona istotna zarówno z punktu widzenia funkcjonowania finansów państwa, jak i interesów wykonawców i dostawców. Osoby mające do czynienia z zamówieniami publicznymi muszą stale uaktualniać swą wiedzę i na bieżąco dostosowywać ją do niestabilnego prawa
Od 1 lipca 2015 r. wykonawca, składając ofertę, powinien poinformować zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego w VAT. W przypadku już zawartych umów zamawiający będzie mógł żądać od wykonawców informacji o odwrotnym obciążeniu i będzie mógł obniżać kwoty wynagrodzenia o VAT.
Partner konsorcjum powinien wystawić na rzecz Lidera konsorcjum fakturę z oznaczeniem „odwrotne obciążenie”, w przypadku gdy w ramach konsorcjum świadczy usługi budowlane wskazane w załączniku nr 14 do ustawy o VAT poz. 2-48. Jest tak, jeżeli uprawnionym do wystawienia faktury na rzecz zamawiającego jest Lider konsorcjum. Zdaniem fiskusa nie można uznać, że zarówno Lider, jak i Partner Konsorcjum równocześnie
Chociaż problem wskazania nieprawidłowej stawki VAT w ofercie wykonawcy wydaje się mało prawdopodobny, to zdarza się w praktyce. W takim przypadku zamawiający ma dwa rozwiązania: od razu odrzucić ofertę wykonawcy lub potraktować błąd jako oczywistą omyłkę pisarską.
Kolejną z umów cywilnoprawnych, na podstawie których może być wykonywana praca, jest umowa o dzieło. Ponieważ nie ma ona - co do zasady - charakteru okresowego, stosuje się ją zazwyczaj wtedy, kiedy ma zostać wykonane określone zadanie, które ma być zakończone wymiernym (w sensie materialnym lub niematerialnym) efektem.