Jak ująć w księgach rachunkowych duplikat faktury dotyczący poprzedniego roku
Zmiany, które wprowadzono od 1 stycznia 2020 r. w wystawianiu faktur do paragonów, wzbudzają wątpliwości również co do zasad korygowania sprzedaży zaewidencjonowanej na kasie rejestrującej. Paragon z NIP do 450 zł to faktura, więc w tym przypadku obowiązują takie same zasady jak przy korekcie pozostałych faktur.
Z uwagi na istotną rolę faktur VAT w całym systemie podatku od towarów i usług ważne jest dopełnienie wszelkich wymogów - zarówno formalnych, jak i materialnych - przy wystawianiu faktury, tak by odzwierciedlała ona prawidłowo przebieg udokumentowanych w niej zdarzeń gospodarczych. Choć większość drobnych błędów i uchybień, jakie zdarzają się na fakturach, nie dyskwalifikuje tych dokumentów jako podstawy
podatek od towarów i usług w zakresie określenia: czy Y będzie traktowana jako następca praw i obowiązków X w sytuacji aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa X na Y; czy Y będzie upoważniona do wystawienia faktur korygujących oraz do zwiększenia lub zmniejszenia podstawy opodatkowania z tytułu sprzedaży krajowej, wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz eksportu towarów w przypadku wystąpienia
w zakresie prawa do rozliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupowych, duplikatów faktur, w tym faktur wystawionych na Spółkę Y, co do których prawo do odliczenia naliczonego podatku powstanie w dniu lub po dniu aportu
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do wystawienia duplikatów faktur i duplikatów faktur korygujących, w zakresie w jakim dotyczą one transakcji dokonanych przez Spółkę Dzieloną przed dniem podziału, lecz związanych z działalnością wydzielonej i przeniesionej na Spółkę ZCP, przy czym duplikaty te powinny zawierać jako nazwę sprzedawcy nazwę Spółki Dzielonej
Prawo podatkowe dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego wykazanego w zniszczonych fakturach zakupu.
Do księgowości organizacji wpłynęła faktura od sprzedawcy materiałów biurowych, a kilka dni później duplikat tej faktury. Pracownik księgowości przez pomyłkę oba te dokumenty ujął na koncie rozrachunkowym kontrahenta jako zobowiązania jednostki, a następnie oba zapłacił. W ten sposób konto kontrahenta zostało "wyzerowane" i nie ma żadnego śladu, że jednostka poniosła nadplanowe wydatki. Jak prawidłowo
prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupionych towarów w przypadku zawieszenia działalności gospodarczej
Czy duplikat faktury lub faktura korygująca musi zawierać identyczne dane kontrahenta, jak faktura oryginalna, czy też dopuszczalna jest zmiana mniej istotnych danych jak nazwa czy adres?
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie korekty przychodów.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie korekty przychodów.
Czy dopuszczalne jest posiadanie dwóch odrębnych archiwów faktur wystawionych w formie elektronicznej dla wydzielonych dwóch grup odbiorców, np. osobne archiwum dla klientów będących podmiotami z grupy P, a osobne dla pozostałych klientów lub też osobne dla klientów krajowych, a osobne dla zagranicznych?
Czy dopuszczalne jest zawarcie umowy o przesyłaniu faktury elektronicznej jedynie dla dokumentu faktury, podczas gdy faktura korygująca oraz duplikat faktury przesyłany byłby nadal w formie papierowej?
Czy w sytuacji, kiedy Spółka posiada wewnętrzne jednostki organizacyjne oddziały, dopuszczalne jest zawarcie z klientem umowy o stosowaniu faktury elektronicznej dla transakcji handlowych realizowanych tylko z centralą Spółki przy wyłączeniu oddziałów?
czy Wnioskodawca powinien wystawić faktury korygujące do duplikatów brakujących faktur
Czy płatności za faktury opisane we wniosku, dokonane w 2007 r. na podstawie faktur doręczonych Spółce w 2007 roku, lecz wystawionych w latach wcześniejszych i dotyczących należności z lat 2005 i 2006 stanowią koszty uzyskania przychodów w roku 2007?
Czy podatnik powinien dokonać korekty odliczonego podatku naliczonego wykazanego w zniszczonych fakturach zakupu oraz, czy w sytuacji, gdy wskutek powodzi zniszczeniu uległa część dokumentów źródłowych może znaleźć zastosowanie art. 23 Ordynacji podatkowej przewidujący szacowanie podstawy opodatkowania ?
Czy jest możliwe zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatku poniesionego na zakup usług doradczych w razie braku dokumentu faktury lub jej duplikatu.
Podatnik pyta co powinien uczynić w sytuacji, gdy utracił wskutek pożaru faktury dokumentujące zakupy? Podatnik dokonał odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z posiadanych faktur.
W lipcu 2004 r. powinienem otrzymać fakturę VAT za usługi, która do mnie jednak nie dotarła i podatku naliczonego nie ująłem w deklaracji VAT-7. Wystąpiłem do usługodawcy o duplikat, który otrzymałem we wrześniu 2004 r. Czy mam jeszcze prawo do odliczenia podatku naliczonego z tej faktury?
Czy podatnik może obniżyć kwotę podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z otrzymanych przed 1.05.2004 r. duplikatów faktur dokumentujących sprzedaż dokonaną przed wejściem w życie nowej ustawy o VAT w przypadku, gdy podatnik nie dokonał odliczenia podatku naliczonego w ciągu roku, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nabył prawo do obniżenia kwoty
Kwestia odliczenia podatku naliczonego z duplikatu faktury oraz obowiązku korekty podatku odliczonego na podstawie faktury pierwotnej nie została w przepisach jednoznacznie wyjaśniona. Zgodnie z przepisami podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego zarówno na podstawie oryginału faktury, jak i na podstawie duplikatu tej faktury. Kłopot zaczyna się, gdy podatnik otrzyma duplikat w innym