Interpretacja indywidualna z dnia 25 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.462.2024.2.MST
Skutki podatkowe sprzedaży obligacji zagranicznych na rynku wtórnym.
Skutki podatkowe sprzedaży obligacji zagranicznych na rynku wtórnym.
Powstanie różnic kursowych oraz kwalifikacja różnic kursowych do odpowiedniego źródła przychodów w związku z zakupem i zbyciem papierów wartościowych.
Rozliczenie straty z odpłatnego zbycia papierów wartościowych.
1. Czy w świetle przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego, działalność Fundacji Rodzinnej polegająca na obrocie - bezpośrednio lub na podstawie zawartej z bankiem umowy o zarządzanie aktywami - Inwestycjami, prawami w spółkach kapitałowych (udziały, akcje), spółkach osobowych (ogół praw i obowiązków), funduszach inwestycyjnych (certyfikaty inwestycyjne) i prawami w innych podmiotach o podobnym charakterze
Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) może z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) zmienić wydaną wcześniej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) interpretację indywidualną. Dzieje się tak, jeśli stwierdził jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szef KAS nie jest w tym zakresie
Opodatkowanie dochodów z niezrealizowaych zysków
Skutki podatkowe otrzymania środków pieniężnych od wykonawcy testamentu.
Skutki podatkowe otrzymania środków pieniężnych od wykonawcy testamentu.
Czy w przypadku nieotrzymania informacji, o której mowa w art. 26 ust. 2ca ustawy o CIT, Bank, jako prowadzący rachunki papierów wartościowych oraz rachunki zbiorcze (tj. płatnik WHT), będzie uprawniony do przyjęcia, że nie występują powiązania i nie doszło do przekroczenia limitu 2 mln PLN?
Dotyczy ustalenia, czy: -na potrzeby interpretacji przepisu art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT - Spółka ma prawo ujmować ze sprzedaży (zbycia) papierów wartościowych sam wynik z tytułu transakcji dokonywanych na papierach wartościowych (dochodu), tj. w sposób spójny z ujmowaniem dla celów rachunkowości, -jeżeli tut. organ uzna, że stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 jest nieprawidłowe,
Możliwość obniżenia dochodu z odpłatnego zbycia akcji o wysokość straty z tego tytułu poniesionej w latach ubiegłych.
w zakresie ustalenia, czy w związku z odpłatnym zbyciem papierów wartościowych przez akcjonariuszy - osoby fizyczne, po stronie prowadzącego Rejestr Akcjonariuszy ciąży obowiązek sporządzenia imiennej informacji PIT-8C
czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2018 r. Bank posiada w 2019 r. status małego podatnika; - czy Bank może zastosować preferencyjną 9% stawkę do wyliczenia należnego za 2019 r. podatku, a co za tym idzie dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za ten rok podatkowy; - czy na podstawie
w zakresie ustalenia: - czy wymienione we wniosku wartości bonów pieniężnych NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status małego podatnika - czy przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów, - czy Bank przy ustalaniu
Czy w opisanym stanie faktycznym po stronie Wnioskodawcy powstaną podatkowe różnice kursowe na podstawie art. 15a ust. 2 pkt 3) i ust. 3 pkt 3) Ustawy CIT odpowiednio zwiększające jego przychody lub koszty uzyskania przychodów?
Nie ma możliwości zastosowania opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym, na podstawie art. 19-21 ww. ustawy zmieniającej, należy także stwierdzić, że w związku z tym na Wnioskodawcy ciążą obowiązki płatnika wynikające z art. 41 ust. 4 w zw. z ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z dokonywaniem wypłat wynagrodzenia (w tym wynagrodzenia za okres do substytucji) na
w zakresie ustalenia, momentu rozpoznania przychodu w związku z otrzymaniem przez Wnioskodawcę skarbowych papierów wartościowych stanowiących rekompensatę z tytułu utraconych w latach 2018 i 2019 opłat abonamentowych, kwalifikacji przychodów uzyskanych z rozporządzania skarbowymi papierami wartościowymi do określonego źródła przychodów oraz uznania kosztów realizacji misji radia publicznego za koszty
w zakresie w zakresie momentu rozpoznania przychodu w związku z otrzymaniem przez Wnioskodawcę skarbowych papierów wartościowych stanowiących rekompensatę z tytułu utraconych w latach 2018 i 2019 r. opłat abonamentowych, kwalifikacji przychodów uzyskanych z rozporządzania skarbowymi papierami wartościowymi do określonego źródła przychodów oraz uznania kosztów realizacji misji radia publicznego za koszty
w zakresie ustalenia, momentu rozpoznania przychodu w związku z otrzymaniem przez Wnioskodawcę skarbowych papierów wartościowych stanowiących rekompensatę z tytułu utraconych w latach 2018 i 2019 opłat abonamentowych, kwalifikacji przychodów uzyskanych z rozporządzania skarbowymi papierami wartościowymi do określonego źródła przychodów oraz uznania kosztów realizacji misji radia publicznego za koszty
w zakresie ustalenia, momentu rozpoznania przychodu w związku z otrzymaniem przez Wnioskodawcę skarbowych papierów wartościowych stanowiących rekompensatę z tytułu utraconych w latach 2018 i 2019 opłat abonamentowych, kwalifikacji przychodów uzyskanych z rozporządzania skarbowymi papierami wartościowymi do określonego źródła przychodów oraz uznania kosztów realizacji misji radia publicznego za koszty
w zakresie w zakresie momentu rozpoznania przychodu w związku z otrzymaniem przez Wnioskodawcę skarbowych papierów wartościowych stanowiących rekompensatę z tytułu utraconych w latach 2018 i 2019 r. opłat abonamentowych, kwalifikacji przychodów uzyskanych z rozporządzania skarbowymi papierami wartościowymi do określonego źródła przychodów oraz uznania kosztów realizacji misji radia publicznego za koszty
w zakresie ustalenia, momentu rozpoznania przychodu w związku z otrzymaniem przez Wnioskodawcę skarbowych papierów wartościowych stanowiących rekompensatę z tytułu utraconych w latach 2018 i 2019 opłat abonamentowych, kwalifikacji przychodów uzyskanych z rozporządzania skarbowymi papierami wartościowymi do określonego źródła przychodów oraz uznania kosztów realizacji misji radia publicznego za koszty