Interpretacja indywidualna z dnia 16 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.424.2024.2.PRM
Skutki podatkowe opodatkowania transakcji zakupu i sprzedaży Telefonów używanych.
Skutki podatkowe opodatkowania transakcji zakupu i sprzedaży Telefonów używanych.
Uznanie opisanej transakcji za dostawę towarów, uznanie Wnioskodawcy za podmiot, o którym mowa w art. 7a ustawy, określenia miejsca opodatkowania dostawy towarów, niewliczenia do limitu, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy, wartości sprzedaży, której miejsce opodatkowania znajduje się poza terytorium kraju.
Sposoby opodatkowania dostawy upominków realizowanej przez Spółkę.
Miejsca opodatkowania dostawy towarów.
Opisana transakcja stanowi dostawę towarów; Wnioskodawcy nie jest podmiotem ułatwiającym dostawę w rozumieniu art. 7a ust. 1 ustawy o VAT; określenie miejsca opodatkowania dostawy towarów, brak konieczności wliczania sprzedaży z tytułu opisanej dostawy towarów do limitu zwolnienia od podatku; prawo do odliczenia podatku naliczonego w przypadku rejestracji jako podatnik VAT czynny
Opodatkowanie transakcji realizowanych w ramach WSTO, brak obowiązku wykazywania WDT, prawo do odliczenia, obowiązek wykazywania WSTO w JPK.
Opisana transakcja nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7a ustawy o VAT; określenie miejsca opodatkowania dostawy towarów; dokumentowanie sprzedaży; brak obowiązku jej ewidencjonowania przy użyciu kasy rejestrującej; brak obowiązku rejestracji w procedurze IOSS
Prowadzona sprzedaż wskazanych w opisie sprawy telefonów komórkowych, komputerów, laptopów, konsol do gier oraz akcesoriów sklasyfikowanych w PKWiU 26, nie będzie stanowiła sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 13 pkt 1 lit. f) tiret drugie ustawy. Jak wynika z opisu sprawy, sprzedaż urządzeń elektronicznych wnioskodawca zamierza realizować wyłącznie stacjonarnie, bez udostępniania ich do sprzedaży
Dotyczy możliwości korzystania ze zwolnienia z art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług w związku z prowadzoną działalnością, braku obowiązku rozliczania podatku w procedurze OSS, obowiązku rejestracji do VAT- UE w związku z importem usług, składania deklaracji VAT – 9M i odprowadzenia z tego tytułu podatku VAT należnego.
Skutki podatkowe różnych modelów transakcji wysyłki towarów z magazynu Spółki i ich sprzedaży w ramach korzystania z platformy.
Możliwość stosowania stawki podatku VAT 8% przy sprzedaży dzieł malarskich i rzeźbiarskich na podstawie art. 120 ust. 1 pkt 1 ustawy.
W zakresie: • możliwości przechowywania otrzymywanych w formie papierowej faktur zakupowych potwierdzających nabycie towarów i usług wykorzystywanych do wykonywania czynności opodatkowanych, wyłącznie w formie elektronicznej w ramach opracowanej przez Wnioskodawcę procedury i niszczenie papierowych oryginałów; • prawa do odliczenia z faktur przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej zgodnie
Uznanie transakcji za dostawę towarów, określenie miejsca opodatkowania, obowiązek rozliczenia w procedurze importu IOSS, dokumentowanie za pomocą faktury i na kasie rejestrującej
Zastosowanie polskiego numeru NIP na fakturach w przypadku sprzedaży do konsumentów z innych krajów UE, ewidencjonowanie ruchu towarów pomiędzy magazynami oraz braku kolidowania sprzedaży dokonywanej przez Spółkę w ramach procedury OSS z modelem współpracy z firmą logistyczną.
Brak obowiązku ewidencjonowania transakcji jako dostaw na terytorium kraju oraz brak obowiązku wykazania ich w JPK_V7 w przypadku stosowania procedury OSS.
• Uznanie sprzedaży dokonywanej przez Spółkę na rzecz konsumentów z państw członkowskich jako sprzedaży opodatkowanej na terytorium kraju i obowiązku jej ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej. • Prawo do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania dokonywanej sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w zw. z poz. 36 z załącznika do tego rozporządzenia.
Dotyczy uznania opisanej transakcji za dostawę towarów, określenia miejsca opodatkowania dostawy towarów, obowiązku rozliczenia w procedurze importu IOSS oraz dokumentowania za pomocą faktury i na kasie rejestrującej opisanej transakcji.
Uznanie opisanej transakcji za dostawę towarów, określenia miejsca opodatkowania dostawy towarów, obowiązku rozliczenia w procedurze importu IOSS oraz dokumentowania za pomocą faktury i na kasie rejestrującej opisanej transakcji oraz określenia miejsca opodatkowania w stanie prawnym obowiązującym przed nowelizacją ustawy z 1 lipca 2021 r.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania opisanej transakcji za dostawę towarów, określenia miejsca opodatkowania dostawy towarów, obowiązku rozliczenia w procedurze importu IOSS, dokumentowania za pomocą faktury i na kasie rejestrującej oraz określenia miejsca opodatkowania w stanie prawnym obowiązującym przed nowelizacją ustawy z 1 lipca 2021 r.
Rozliczenie podatku VAT z tytułu sprzedaży towarów dokonywanej na terytorium Niemiec oraz pozostałych krajów Unii Europejskiej, innych niż Niemcy i Polska.
• określenie, czy działalność Wnioskodawcy jest świadczeniem usług czy dostawą towarów, • określenie miejsca dostawy towarów. • ustalenia, czy Wnioskodawca jest operatorem interfejsu elektronicznego • brak obowiązku rejestracji do VAT-IOSS i rozliczania VAT w imieniu klienta • brak obowiązku podatkowego w Polsce od wskazanych dostaw towarów
Uznanie Fundacji za podatnika oraz uznanie sprzedaży X za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów oraz wewnątrzwspólnotową sprzedaż towarów na odleglość