Interpretacja indywidualna z dnia 7 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.776.2024.1.MW
Określenie charakteru sprzedaży przedmiotów z kolekcji.
Określenie charakteru sprzedaży przedmiotów z kolekcji.
Uznanie Monet za przedmioty kolekcjonerskie oraz prawo do zastosowania dla ich sprzedaży szczególnej procedury VAT-marża.
Możliwość zastosowania do sprzedaży platynowych sztabek, oraz platynowych monet procedury szczególnej VAT-marża w myśl art. 120 ust. 4 ustawy, a także prawo do dokonania korekty podatku należnego z tytułu sprzedaży ww. towaru z uwagi na zmianę w określeniu podstawy opodatkowania.
WIS TOWAR – moneta kolekcjonerska.
Kwestia możliwości zastosowania procedury VAT-marża dla sprzedaży monet kolekcjonerskich wniesionych do Spółki aportem.
WIS TOWAR – moneta kolekcjonerska.
Możliwość zastosowania szczególnej procedury (VAT-marża) opodatkowania dla sprzedaży srebrnych monet kolekcjonerskich.
Skutki podatkowe nabywania od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej monet będących środkami płatniczymi w innych krajach, jednak wytworzonych ze złota dewizowego.
Prawo do zastosowania procedury szczególnej VAT-marża, przy dostawie monet kolekcjonerskich uprzednio importowanych na terytorium innego państwa członkowskiego.
Określenie charakteru sprzedaży przedmiotów z kolekcji.
Należy stwierdzić, że w przedstawionych we wniosku okolicznościach, dostawa monet kolekcjonerskich podatnikom VAT w krajach UE uprzednio importowanych lub nabytych w procedurze VAT-marża, bądź nabytych na podstawie zasad odpowiadających regulacjom krajowym dotyczącymi VAT-marża będzie mogła korzystać z opodatkowania na zasadzie procedury VAT-marża na podstawie art. 120 ust. 4 i 5 ustawy.
W zakresie ustalenia czy wynagrodzenie płacone przez Wnioskodawcę z tytułu odlewania sztabek i monet na rzecz powiązanej spółki stanowi ukryty zysk zgodnie z art. 28m ust. 3 ustawy o CIT.
Możliwość stosowania szczególnej procedury opodatkowania marży dla dostaw banknotów i monet nabytych lub wymienionych uprzednio w NBP lub w bankach komercyjnych.
Brak opodatkowania czynności polegających na wymianie danych kontaktowych pomiędzy osobami zainteresowanymi dokonywaniem transakcji kupna sprzedaży na rynku złota inwestycyjnego.
Możliwość zastosowania szczególnej procedury (VAT-marża) dla sprzedaży przedmiotów kolekcjonerskich w postaci importowanych srebrnych monet.
Ewidencja sprzedaży usług mycia i czyszczenia samochodu, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 lit. m) rozporządzenia Ministra Finansów z 22 grudnia 2021 r. w opisanych we wniosku Wariantach.
Opodatkowanie kosztów wysyłki przy sprzedaży złota inwestycyjnego, monet kolekcjonerskich, czasopism fachowych i sposób wykazywania ich na fakturze/paragonie, dokumentowanie sprzedaży wysyłkowej na rzecz osób fizycznych spoza terytorium kraju w systemie VAT marża oraz obowiązek odnawiania co dwa lata procedury VAT marża.
Uznanie importowanych przez Wnioskodawcę srebrnych monet bulionowych za przedmioty kolekcjonerskie oraz możliwość zastosowania szczególnej procedury (VAT-marża) opodatkowania dla sprzedaży ww. srebrnych monet.
Na Wnioskodawcy będzie ciążył obowiązek podatkowy w podatku od czynności cywilnoprawnych w związku z nabywaniem monet ze złota dewizowego, każdorazowo, kiedy kwota zakupu przekroczy wartość 1000 zł. Obowiązek uiszczenia podatku od czynności cywilnoprawnych nie wystąpi jedynie wówczas, gdy zostaną spełnione przesłanki, o których mowa w art. 2 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży złota i monet.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy oraz stosowania przez Wnioskodawcę procedury VAT-marża w związku z dostawą (odsprzedażą) przedmiotów kolekcjonerskich.
Brak opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży srebrnych monet (pytanie nr 2 wniosku).
Opodatkowanie dostawy towarów nabytych wcześniej od kontrahenta A na zasadach, o których mowa w art. 120 ust. 4 i 5 ustawy.