Interpretacja indywidualna z dnia 8 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.442.2024.3.PP
Skutki podatkowe zawarcia umowy cash poolingu.
Skutki podatkowe zawarcia umowy cash poolingu.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Wynagrodzenia wypłacanego z tytułu Poręczeń kredytów bankowych przez podmioty powiązane.
Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki zgodnie z którym: 1) wynagrodzenie za udzielenie poręczenia przez Spółkę na spłatę zobowiązań (kredytu bankowego) innego podmiotu gospodarczego, nie stanowi dochodu z ukrytych zysków, o którym mowa w art. 28m ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT? 2) w przypadku ewentualnej konieczności spłaty przez Spółkę zobowiązań (kredytu bankowego) innego podmiotu gospodarczego, kwota
w zakresie ustalenia: ‒ czy środki przelewane każdego dnia roboczego w celu wyrównania ujemnego lub dodatniego salda rachunku Wnioskodawcy jako Uczestnika Systemu cash poolingu do ustalonego poziomu wynoszącego zero będą stanowiły dla Wnioskodawcy przychody podatkowe/koszty uzyskania przychodów, ‒ czy odsetki przysługujące/obciążające Wnioskodawcę jako Uczestnika Systemu w związku z realizacją cash
Czy środki przelewane każdego dnia roboczego w celu wyrównania ujemnego lub dodatniego salda rachunku Wnioskodawcy jako Uczestnika Systemu cash poolingu do ustalonego poziomu wynoszącego zero będą stanowiły dla Wnioskodawcy przychody podatkowe/koszty uzyskania przychodów. Czy odsetki przysługujące/obciążające Wnioskodawcę jako Uczestnika Systemu w związku z realizacją cash poolingu będą stanowiły dla
Dotyczy ustalenia: - czy środki przelewane każdego dnia roboczego w celu wyrównania ujemnego lub dodatniego salda rachunku Wnioskodawcy jako Uczestnika Systemu cash poolingu do ustalonego poziomu wynoszącego zero będą stanowiły dla Wnioskodawcy przychody podatkowe/koszty uzyskania przychodów; - czy odsetki przysługujące/obciążające Wnioskodawcę jako Uczestnika Systemu w związku z realizacją cash poolingu
Czy przychód z nieodpłatnego świadczenia w postaci udzielonych Wnioskodawcy gwarancji powinien być ustalany i rozpoznawany w każdym roku podatkowym przez cały okres obowiązywania gwarancji? Jeśli stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 jest nieprawidłowe, a więc jeżeli przychód z nieodpłatnego świadczenia w postaci udzielonych Wnioskodawcy gwarancji powinien być rozpoznawany jednorazowo w dacie
Skutki podatkowe zwolnienia z długu.
Określenie skutków podatkowych związanych z zawarciem umowy Poręczenia, przystąpieniem przez Wnioskodawcę do sieci wzajemnych poręczeń i faktycznej realizacji Poręczenia.
Czy koszty związane z poniesieniem wydatków przez Państwa na wynagrodzenie z tytułu przystąpienia BMC do zobowiązania w oparciu o umowę z dnia 17 marca 2022 r. (udzielonego Państwu poręczenia), stanowić będą koszty inne niż koszty bezpośrednio związane z przychodami w myśl art. 15 ust. 4d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (tzw. koszty pośrednie), a w konsekwencji powinno zostać rozpoznane
Czy świadczenia na rzecz podmiotów powiązanych z tytułu: - czynszu za najem nieruchomości, - poręczenia kredytu bankowego nie stanowią dochodu z tytułu ukrytych zysków w rozumieniu art. 28m ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Przygotowane na podstawie informacji opublikowanych w okresie od 1 kwietnia do 4 maja 2022 r. Minister Rolnictwa planuje przedłużyć termin składania wniosków o przyznanie płatności bezpośrednich i przejściowego wsparcia krajowego o dwa tygodnie (do 31 maja). Przedłużony zostanie też termin zgłaszania zmian we wnioskach.
zwolnienie z podatku VAT usługi poręczenia oraz dokumentowania tej usługi.
Skutki podatkowe zawarcia umowy cash poolingu
skutki podatkowe uczestnictwa w umowie cash-poolingu
spłata na rzecz banku całości zobowiązania wynikającego z zawartej umowy kredytu przez osobę trzecią poręczyciela dłużnika solidarnego również zobowiązanego z tytułu tej umowy, nie spowodował w momencie jej dokonania powstania dla Wnioskodawcy przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
Polskie firmy objęte skutakmi pandemii COVID mogą korzystać z pomocy finansowej ze środków unijnych w ramach programów operacyjnych na lata 2014-2020. Dotyczy to m.in pomocy w zakresie pożyczek poręczeń i gwarancji. Od 28 maja obowiązuje również rozporządzenie pozwalające na ponowne wykorzystanie tych środków.
dot. sposobu ustalenia przychodu z nieodpłatnych świadczeń w przypadku korzystania przez Spółkę z udzielonego jej nieodpłatnie przez osoby z nią powiązane poręczenia spłaty kredytu.
Komisja Europejska zaakceptowała rozporządzenie, które umożliwi udzielanie pomocy z funduszy UE w formie pożyczek, poręczeń i gwarancji na specjalnych, bardzo korzystnych, antykryzysowych warunkach. Łączna wartość wsparcia może wynieść ponad 3,5 miliarda złotych.
Komisja Europejska zaakceptowała rozporządzenie, które umożliwi udzielanie pomocy z funduszy UE w formie pożyczek, poręczeń i gwarancji na specjalnych, bardzo korzystnych, antykryzysowych warunkach. Łączna wartość wsparcia może wynieść ponad 3,5 miliarda złotych. Co ważne skierowana jest do wszystkich przedsiębiorstw. Zobacz na co możesz liczyć.