Miasta zbroją się w elektryki
Część z nich podważa sens zwiększania udziału pojazdów elektrycznych we flocie. Samorządy wskazują na koszty ich eksploatacji, ograniczony zasięg i wciąż kulejącą infrastrukturę do ładowania
Część z nich podważa sens zwiększania udziału pojazdów elektrycznych we flocie. Samorządy wskazują na koszty ich eksploatacji, ograniczony zasięg i wciąż kulejącą infrastrukturę do ładowania
Po polskich drogach jeździ coraz więcej pojazdów z napędem elektrycznym. Czas na rozwój infrastruktury ładowania, zmiany legislacyjne i odpowiednią politykę gospodarczą, aby Polska wykorzystała swój ogromny potencjał i szanse tkwiące w elektromobilności
Zdaniem resortu infrastruktury nie chodzi tylko o gminy przekraczające 50 tys. mieszkańców. Przy niektórych zamówieniach powyżej progów unjnych przepisy te obowiązują także mniejsze JST. To ważne dla wykonawców z takich branż, jak: przewóz osób, wywóz odpadów czy transport i dostarczanie poczty lub paczek
Czy zgodnie z art. 109 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2017 r. Wnioskodawca może kontynuować sposób prowadzenia ewidencji i sporządzać rejestr sprzedaży jak dotychczas?
Zwolnienie z ewidencji sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej przewozu osób zgodnie z klasyfikacją PKWiU 49.39.11.0
Miejsce świadczenia usług transportu towarów z Polski do krajów spoza UE na rzecz spółki niemieckiej nieposiadającej siedziby i miejsca prowadzenia działalności w Polsce, ale posiadającej polski numer NIP.
Wnioskodawca, będzie mógł korzystać do dnia 31 grudnia 2008r. ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie § 2 pkt 1 w związku z poz. 6 załącznika do rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących, jeżeli za świadczone usługi przewozu pobiera ceny urzędowe ustalone przez związek komunalny i usługi te zostały sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 60.21.2 lub 60.21.42.
Wątpliwości Spółki dotyczą kwestii możliwości ustalania obrotu niepodlegającego podatkowi od podatku od towarów i usług na podstawie rejestrów sprzedaży tworzonych dla celów podatku dochodowego.
Miejski Zakład Komunikacji S.A. w O zwraca się z sprawie wysokości stawki podatku VAT od usług wynajmów okazjonalnych autobusów z kierowcą odbywających się poza granice kraju do krajów Wspólnoty Europejskiej oraz do krajów trzecich. Firma dokonuje takich wynajmów. Przewóz rozpoczyna się i ostatecznie kończy w kraju i ma charakter zorganizowany (np. wycieczki).
Chciałabym prosić o wyjaśnienie wątpliwości, jakie nasuwają się mi po przeczytaniu artykułu „VAT od usług transportowych” zamieszczonego w dodatku „Podatki i Rachunkowość” nr 7 („PP” nr 31/2003). Chodzi mi o opodatkowanie stawką 22 proc. odcinka krajowego w przypadku wykonywania usług transportu międzynarodowego przez przewoźnika nieposiadającego licencji. Czy osoba prowadząca działalność gospodarczą
Czy uprawnionym przewoźnikiem w rozumieniu przepisów o transporcie drogowym, do których odwołują się przepisy o VAT określające, co jest eksportem usług, jest tylko i wyłącznie osoba posiadająca decyzję o udzieleniu koncesji na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego, czy też są to także osoby, które takiej koncesji posiadać nie muszą, a jednocześnie mogą wykonywać usługi transportu międzynarodowego