Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 11 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.404.2024.2.IM
WIS ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWE – organizacja (…) Zawodów w skokach przez przeszkody (…).
WIS ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWE – organizacja (…) Zawodów w skokach przez przeszkody (…).
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistów świadczeń z ZFŚS.
Obowiązek płatnika w związku z przekazywaniem świadczenia emerytom i rencistom.
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem świadczeń z ZFŚS pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem/sfinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistom z ZFŚS wycieczki integracyjnej, sfinansowaniem spotkania integracyjnego oraz dofinansowaniem/sfinansowaniem biletów i karnetów.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na organizację spotkań o charakterze szkoleniowo-integracyjnym (z wyłączeniem wydatków na usługi noclegowe i gastronomiczne) w części dot. pracowników biorących w nich udział i brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od ww. wydatków w części dot. pozostałych podmiotów biorących w nich udział.
WIS ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWE - usługa – zorganizowanie imprezy rozrywkowej.
Prawo do odliczenia podatku VAT wynikającego z faktury dokumentującej organizację wydarzenia oraz nabycie posiłków w formie bufetu dla osób wykonujących czynności na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenie oraz współpracowników.
W zakresie obowiązków płatnika w związku z organizacją cyklicznych spotkań integracyjnych.
Sposób dokumentowania otrzymanych od Współorganizatora udziałów we wpływach ze współorganizacji wydarzenia artystycznego.
W zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w ramach Scenariusza 1, Scenariusza 2 i Scenariusza 3 oraz braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu odpłatnego świadczenia usług, o którym mowa w art. 8 ust. 2 ustawy o VAT w związku z organizacją Wydarzeń.
WIS-W usługa (świadczenie kompleksowe) – organizacja imprezy okolicznościowej pod nazwą (...)
WIS USŁUGA (ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWE) – uczestnictwo w imprezie sportowej pn. „(…)” wraz z zapewnieniem pakietu startowego, za który pobierana jest opłata startowa.
WIS - usługa (świadczenie kompleksowe) – organizacja biegu pn. (…) wraz z zapewnieniem pakietu startowego, za który pobierana jest opłata wpisowa.
w zakresie obowiązków Spółki jako płatnika w związku z przekazaniem pracownikom świadczeń w postaci paczek świątecznych, voucherów lub bonów oraz upominków
1. Czy zajęcia pozalekcyjne powinny być opodatkowane stawką 8% podatku od towarów i usług? 2. Czy opodatkowanie organizacji imprez urodzinowych stawką 23% podatku od towarów i usług jest prawidłowe? 3. Czy organizowanie półkolonii korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie korzystają ze zwolnienia z VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a ustawy o VAT?
Obowiązki płatnika w związku z udziałem sołtysów w szkoleniach, konferencjach, warsztatach, imprezach kulturalnych i sportowych związanych z pełnieniem funkcji publicznej finansowanych z budżetu gminy.
W odniesieniu do świadczonych usług pośrednictwa sprzedaży imprez turystycznych zastosowanie ma obniżona stawki podatku 0%.
Czy Wnioskodawca zobowiązany jest zapłacić podatek dochodowy od osób fizycznych od zebranych podczas imprezy pieniędzy, mimo że przeznaczy je na cele społeczne, tj. na zakup paczek świątecznych?
Mając powyższe na uwadze należy wskazać, że sfinansowanie w części ze środków ZFŚS wycieczki mającej charakter integracyjny, której celem jest zintegrowanie pracowników (poprawienie relacji) oraz zwiększenie efektywności pracy - nie stanowi dla pracownika przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Mając powyższe na uwadze należy wskazać, że sfinansowanie w części ze środków ZFŚS wycieczki mającej charakter integracyjny, której celem jest zintegrowanie pracowników (budowanie pozytywnych relacji między nimi) oraz zwiększenie efektywności pracy - nie stanowi dla pracownika przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym
Należy wskazać, że sfinansowanie w części ze środków ZFŚS wycieczki mającej charakter integracyjny, której celem jest zintegrowanie pracowników (budowanie pozytywnych relacji między nimi), polepszenie atmosfery w pracy (dobrej komunikacji w zakładzie pracy), a w konsekwencji zwiększenie wydajności pracy, nie stanowi dla pracownika przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o
Zastosowanie właściwej stawki podatku VAT dla świadczonych usług.
Udział w sfinansowanej w części lub całości ze środków ZFŚS wycieczce mającej charakter integracyjny, której celem jest zintegrowanie pracowników, umożliwienie efektywnego wypoczynku, co pozytywnie wpływa na wzajemne relacje i efektywność pracy, jak też polepszenie atmosfery w pracy, a w konsekwencji na zwiększenie jej wydajności oraz jakości (zwiększenie motywacji do pracy), nie stanowi dla pracowników