Interpretacja indywidualna z dnia 14 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.192.2024.1.AM
Zwolnienie z opodatkowania akcyzą olejów.
Zwolnienie z opodatkowania akcyzą olejów.
Zwolnienie z opodatkowania podatkiem akcyzowym lub możliwość zastosowania stawki 0 zł z tytułu zużycia oleju.
Brak obowiązku produkcji kannabidiolu (CBD) w składzie podatkowym oraz zwolnienie od akcyzy alkoholu etylowego wykorzystywanego w procesach produkcyjnych, używanego do procesów produkcyjnych, w których produkt końcowy nie zawiera alkoholu
Przy opałowym zastosowaniu HVO, zostaną spełnione warunki formalne stosowania stawki o której mowa w art. 89 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku akcyzowym, tj. m.in. wyrób ten zostanie oznakowany i zabarwiony zgodnie z odrębnymi przepisami, a jego sprzedaż lub przemieszczenie będzie potwierdzona w ramach systemu SENT - podobnie jak ma to miejsce przy standardowym oleju napędowym wykorzystywanym do celów
Produkt w postaci (…), którego głównym składnikiem jest (…). Produkt jest przeznaczony do (…). Wyrób dystrybuowany w (…). (…) – dane zastrzeżone
Dodatek do oleju (…) (…) – dane zastrzeżone
Produkt stanowi mieszaninę (…), których zawartość w wyrobie przekracza (…) oraz (…). Zgodnie z deklaracją wnioskodawcy, preparat jest przeznaczony do sporządzania (…), używanej w celu wyeliminowania zjawiska przywierania (…)
W sytuacji podmiotu, który nabywa oleje kuchenne - posmażalnicze niebędące wyrobami akcyzowymi, a następnie sprzedaje je rafineriom w celu produkcji estrów metylowych (nie zmieniając na żadnym etapie procesu kupna i sprzedaży właściwości olejów, składu chemicznego, jak i jego przeznaczenia), nie zachodzą przesłanki wynikające z art. 8 ustawy o podatku akcyzowym.
Brak uprawnienia do skorzystania ze zwolnienia z podatku akcyzowego od zużycia energii elektrycznej na podstawie § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień w sytuacji użytkowania wielu generatorów, które zasilane są gazem ziemnym, olejem opałowym lub olejem napędowym oraz jednocześnie generatorów wykorzystujących energię promieniowania słonecznego. Nawet w przypadku nieprzekroczenia 1 MW łącznej mocy wykorzystywanych
Uznanie, że działania podejmowane przez Spółkę, polegające na zużyciu środków smarnych, zebraniu i przekazaniu olejów odpadowych podmiotowi trzeciemu, nie stanowią produkcji wyrobów energetycznych, a w konsekwencji nie skutkują powstaniem po stronie Spółki obowiązku zapłaty akcyzy.
Podleganie opodatkowaniu podatkiem akcyzowym w zakresie odsprzedaży zużytego oleju kuchennego będącego odpadem w momencie zakupu.
Dotyczący obowiązku aktualizacji danych w CRPA oraz przemieszczania olei fuzlowych o kodzie CN 3824 99 96 ze składu podatkowego do magazynu Spółki na podstawie e-DD.
Możliwość zwolnienia od akcyzy oleju smarowego, nabywanego na terytorium kraju lub w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego
Możliwość zwolnienia od akcyzy oleju smarowego, nabywanego na terytorium kraju lub w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego
Możliwość sprzedaży olejów opałowych z obniżoną stawką akcyzy z zastosowaniem uproszczenia przewidzianego w art. 89 ust. 5f ustawy o podatku akcyzowym
Brak obowiązku zapłaty akcyzy w przypadku zużyć technologicznych wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru na terenie składu podatkowego do podgrzewania instalacji do produkcji innych wyrobów akcyzowych oraz ujęcie zużycia technologicznego wyrobów akcyzowych w ewidencji składu podatkowego.
Powstawanie oleju jako produktu ubocznego w procesie przetwarzania odpadów będzie wyłączone od opodatkowania akcyzą; brak możliwości deklarowania przychodów ze sprzedaży niewielkiej ilości wyrobów energetycznych stanowiących produkt uboczny w procesie destylacji odpadów, w przypadku rozpoczęcia działalności w tym zakresie
Zastosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy przy dostawach wewnątrzwspólnotowych olejów smarowych
Obrót olejami opałowymi zwolnionymi od akcyzy ze względu na przeznaczenie
Opodatkowanie akcyzą wyrobów energetycznych zerową stawką akcyzy
Obowiązki związane z obrotem wyrobami energetycznymi
Opodatkowanie podatkiem VAT olejów smarowych przemieszczanych z terytorium Niemiec na statki morskie w Polsce.
Wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie zastosowania art. 103 ust 5a ustawy.
Uznanie wyrobów klasyfikowanych do kodu CN 2710 19 91, 3403 19 80, 3403 99 00 za wyroby akcyzowe, możliwość zastosowania wobec tych wyrobów zwolnienia z opodatkowania akcyzą oraz obowiązek spełnienia dodatkowych warunków, uprawniających do skorzystania ze zwolnienia od dnia 1 listopada 2019 r.