Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 21 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0115-KDST1-1.440.301.2024.3.AW
WIS TOWAR – napój bezalkoholowy.
WIS TOWAR – napój bezalkoholowy.
Brak obowiązku produkcji kannabidiolu (CBD) w składzie podatkowym oraz zwolnienie od akcyzy alkoholu etylowego wykorzystywanego w procesach produkcyjnych, używanego do procesów produkcyjnych, w których produkt końcowy nie zawiera alkoholu
Interpretacja w zakresie możliwości wprowadzania do składu podatkowego Spółki wyrobów akcyzowych będących własnością klienta, nakładania swoich znaków akcyzy na te wyroby akcyzowe oraz zapłaty – w imieniu klienta – należnego podatku akcyzowego po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy i złożenia deklaracji podatkowej.
Zwolnienie od akcyzy nabywanego skażonego alkoholu etylowego, zużywanego do produkcji wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi
Uznanie rozlewu napojów alkoholowych za produkcję alkoholu oraz obowiązek nakładania banderol legalizacyjnych.
Obowiązek oznaczania znakami akcyzy.
WIS TOWAR – suplement diety w płynie.
Obowiązki w podatku akcyzowym związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym.
Deklarowanie i rozliczenie podatku akcyzowego od sprzedaży krajowej alkoholu etylowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy; moment powstania możliwości zwolnienia zabezpieczenia akcyzowego
Obowiązek stosowania dokumentu e-SAD dla przemieszczeń poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.
Brak obowiązku uiszczania opłaty od nieodpłatnie przekazanych napojów, obowiązek zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z zamawiającym umowy, brak obowiązku zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z hurtownikiem umowy, brak obowiązku ujęcia w informacji CUK-1 sprzedaży napojów do hurtowników i zamawiających, uwzględnienie przy ustalaniu zawartości cukrów
Sposób obliczania opłaty od napojów zawierających dodatek cukrów oraz substancji słodzących, w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosić będzie nie mniej niż 20% składu surowcowego oraz zawartość cukrów będzie większa niż 5 g w przeliczeniu na 100 ml napoju.
Możliwość wytwarzania suplementu diety klasyfikowanego do pozycji CN 2106, zawierającego alkohol etylowy w ilości od 50% do 70%, od którego na poprzednich etapach obrotu zapłacono podatek akcyzowy w należnej wysokości, poza składem podatkowym
Obowiązek stosowania dokumentu e-SAD dla przemieszczenia w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi zawierających w swoim składzie alkohol etylowy całkowicie skażony środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r.
Konsekwencje na gruncie przepisów o podatku akcyzowym w przypadku ponownego rozlewania nabytych napojów alkoholowych do innych opakowań detalicznych, na które naniesione zostaną legalizacyjne znaki akcyzy
Brak możliwości korzystania ze zwolnienia od akcyzy Wnioskodawcy produkującego piwo w ilości nieprzekraczającej 200 000 hl rocznie, w przypadku podpisania przez Spółkę porozumienia (umowy) o współpracy
Obowiązki w podatku akcyzowym w zakresie wytwarzania suplementów diety na bazie alkoholu etylowego.
Brak obowiązku naliczenia i odprowadzenia opłaty od środków spożywczych w przypadku nabycia oraz sprzedaży napojów, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, na rzecz nabywców mających siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którzy nie wprowadzili, nie wprowadzają i nie będą wprowadzać ww. napojów na terytorium RP
Uznanie, że czynności związane z wykorzystaniem porektyfikatu nie podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.
Obowiązek przemieszczania poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów, zawierających całkowicie skażony alkohol etylowy, na podstawie elektronicznego uproszczonego dokumentu administracyjnego e-SAD
Możliwość produkcji nalewek poza składem podatkowym
Ustalenie źródła przychodu, rozliczenia kosztów uzyskania przychodu, rozliczania straty i obowiązków ewidencyjnych z działalności polegającej na produkcji i sprzedaży wina.
Możliwość wystąpienia o zwrot akcyzy od dostarczanego wewnątrzwspólnotowo alkoholu etylowego z zapłaconą akcyzą