Interpretacja indywidualna z dnia 17 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.72.2024.2.KF
Skutki podatkowe umorzenia części zadłużenia z tytułu kredytu mieszkaniowego.
Skutki podatkowe umorzenia części zadłużenia z tytułu kredytu mieszkaniowego.
Ustalenie podstawy opodatkowania przychodów z najmu.
Prawidłowość rozliczania zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne z tytułu najmu.
Zasady ustalania przychodów z najmu dla potrzeb opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych – czy w opisanej sytuacji przychodem jest tylko czynsz najmu, czy także opłaty eksploatacyjne.
Ustalenie przychodów z najmu dla potrzeb opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.
Ustalenie, czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wpłaty na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców.
Refakturowanie kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości przy najmie stanowi przychód z działalności gospodarczej i podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym.
Refakturowanie kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości przy najmie stanowi przychód z działalności gospodarczej i podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym
Dotyczy możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów dodatkowych wpłat uiszczanych przez Bank na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców.
Brak opodatkowania podatkiem VAT opłaty dodatkowej nakładanej w przypadku stwierdzenia parkowania pojazdu innego rodzaju niż dopuszczony na terenie danego parkingu, niezamieszczenia ważnego biletu parkingowego na podszybiu pojazdu, parkowania poza miejscami wyznaczonymi, palenia lub używania otwartego ognia, lub też zanieczyszczania parkingu.
Zgodnie z art. 104 ust. 1 pkt 2 podstawą opodatkowania samochodu osobowego w przypadku jego nabycia wewnątrzwspólnotowego jest kwota, jaką jest Pan obowiązany zapłacić za samochód osobowy.
Czy otrzymane środki pieniężne (dobrowolne opłaty) stanowią przychód podlegający opodatkowaniu w dniu wpłacenia do kasy Wnioskodawcy?
Brak obowiązku wliczenia do podstawy opodatkowania z tytułu świadczonych usług poniesionych kosztów opłat do urzędów, GSSE, GIW, które obciążają zleceniodawcę oraz zastosowania stawki podatku 0% dla usług świadczonych w porcie związanych z obsługą ładunków będących przedmiotem transportu międzynarodowego.
Prawo do korzystania ze zwolnienia od podatku opłat dodatkowych pobieranych w związku z zawarciem umowy pożyczki.
zakresie zakresie skutków podatkowych związanych z obniżeniem lub całkowitym zwolnieniem Klienta z opłaty manipulacyjnej pobieranej przez Towarzystwo za wydanie certyfikatów inwestycyjnych FIZ lub w związku ze zbyciem jednostek uczestnictwa FIO poprzez pomniejszenie ceny ich nabycia przez Klienta oraz ciążących na Spółce z tego tytułu obowiązkach płatnika
Brak uznania za działalność gospodarczą czynności pobierania opłat dodatkowych oraz nieuwzględnienie kwot opłat dodatkowych przy ustalaniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku opłat dodatkowych pobieranych z tytułu udzielonych pożyczek oraz podlegania opodatkowaniu opłat sankcyjnych.
wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie przychodów z tytułu najmu.
Wystawienie faktury korygującej w związku z naliczeniem opłat dodatkowych stanowiących element kalkulacji wynagrodzenia z tytułu świadczenia usługi przesyłu paliwa gazowego po wystawieniu faktury dokumentującej te usługi
W jakim momencie Wnioskodawca powinien zaliczyć do przychodów, uiszczaną na Jego rzecz przez pożyczkobiorcę, opłatę za obsługę pożyczki w domu?
Zwolnienia od opodatkowania usług udzielania pożyczek na rzecz osób fizycznych.
w zakresie opodatkowania podatkiem VAT obciążenia kontrahentów opłatami dodatkowymi za przekroczenie dopuszczalnych parametrów zanieczyszczeń oraz dokumentowania tych opłat fakturą
Czynności pomocnicze polegające na rejestracji pożyczkobiorców, przygotowaniu do zawarcia umowy pożyczki oraz jej ubezpieczeniu - wraz z usługą zasadniczą udzielenia pożyczki - tworzą kompleksową usługę udzielania pożyczek opodatkowaną według zasad obowiązujących dla usługi zasadniczej podlegającą zwolnieniu od podatku VAT, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 38 ustawy o VAT.