Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10.06.2015, sygn. IPTPP2/4512-144/15-4/JSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/4512-144/15-4/JSz

Brak uznania za działalność gospodarczą czynności pobierania opłat dodatkowych oraz nieuwzględnienie kwot opłat dodatkowych przy ustalaniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 17 lutego 2015 r. (data wpływu 9 marca 2015 r.) uzupełnionym pismem z dnia 30 kwietnia 2015 r. (data wpływu 6 maja 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • uznania za działalność gospodarczą czynności pobierania opłat dodatkowych jest nieprawidłowe,
  • nieuwzględnienia kwot opłat dodatkowych przy ustalaniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 marca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania za działalność gospodarczą czynności pobierania opłat dodatkowych oraz nieuwzględnienia kwot opłat dodatkowych przy ustalaniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 30 kwietnia 2015 r. poprzez doprecyzowanie zadanego pytania, własnego stanowiska oraz przepisów prawa będących przedmiotem interpretacji, a także o kwestie związane z reprezentacją.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Miejskie Usługi Komunikacyjne (dalej: Wnioskodawca lub MUK) są jednostką organizacyjną Urzędu Miasta finansowaną i rozliczaną z budżetu Gminy Miasto. MUK działa na podstawie:

  1. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze zm.);
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00