Interpretacja indywidualna z dnia 29 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.487.2024.2.AWO
Ustalenie metody amortyzacji pojazdów wykupionych z leasingu.
Ustalenie metody amortyzacji pojazdów wykupionych z leasingu.
Uznanie, czy Miasto sprzedając lub przekazując do stacji demontażu pojazdy, przejęte w trybie art. 50a i art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz nabyte w spadku, prowadzi działalność gospodarczą i działa w charakterze podatnika podatku VAT.
Prawo do korzystania ze zwolnienia podmiotowego.
1. W którym momencie po stronie Wnioskodawcy powstaje przychód z tytułu sprzedaży Pakietu obsługowego? (pytanie oznaczone we wniosku nr 9) 2. W którym momencie po stronie Wnioskodawcy powstaje przychód z tytułu sprzedaży Pakietu eksploatacyjnego? (pytanie oznaczone we wniosku nr 10) 3. W którym momencie po stronie Wnioskodawcy powstaje przychód z tytułu przedterminowego wypowiedzenia przez Klienta
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy zgodnie, z którym opisany Projekt spełnia przesłanki działalności badawczo-rozwojowej z art. 4a pkt 26 u.p.d.o.p. w zw. z pkt 28 u.p.d.o.p.? 2. Czy poniesione przez Wnioskodawcę, na rzecz pracowników zaangażowanych w realizację Projektu, koszty pracownicze opisane w stanie faktycznym oraz pozostałe koszty, w tym 9/24 zwłaszcza koszty materiałów i surowców
Opodatkowanie przychodów ze świadczenia usług sklasyfikowanych według: PKWIU 77.11.10 (wynajem i dzierżawa samochodów osobowych i furgonetek, bez kierowcy), PKWiU 77.12.1 (pozostałych pojazdów samochodowych [z wyłączeniem motocykli], bez kierowcy ), PKWiU 77.32.10 (wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń budowlanych oraz inżynierii lądowej i wodnej, bez obsługi) –8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
Opodatkowanie podatkiem VAT wykonywanych przez Wnioskodawcę usług.
Prawo do odliczenia 50% kwoty podatku naliczonego z faktur dokumentujących ponoszone raty leasingowe związane z opisanym samochodem.
Brak obowiązku stosowania oznaczenia „mechanizm podzielonej płatności” na fakturach wystawionych przez Spółkę z tytułu świadczenia usług serwisowych lub naprawy oraz brak obowiązku stosowania oznaczenia GTU 07 w Jednolitym Pliku Kontrolnym (JPK) za wykonanie usług serwisowych lub naprawy.
Wnioskodawca nie ma obowiązku stosowania oznaczenia „mechanizm podzielonej płatności” na fakturach wystawionych przez Spółkę z tytułu świadczenia usług serwisowych lub naprawy pojazdów. Wnioskodawca nie ma obowiązku stosowania oznaczenia GTU 07 w Jednolitym Pliku Kontrolnym (JPK) za wykonanie usług serwisowych lub naprawy pojazdów.
kwalifikacja wydatków poniesionych w związku z czynnościami przeglądowo-naprawczymi pojazdów kolejowych do kosztów pośrednich oraz moment zaliczenia wyżej wskazanych wydatków do kosztów uzyskania przychodów
Czy Cena Zakupu będzie stanowić koszty uzyskania przychodu bezpośrednio związane z przychodem w postaci opłat za wynajem samochodu, a co za tym idzie Cena Zakupu powinna być rozliczona w momencie uzyskania przez Spółkę pierwszego przychodu z wynajmu krótkoterminowego samochodu?
Ustalenie kwoty nabycia używanego samochodu osobowego w celu zastosowania przy jego odprzedaży procedury opodatkowania marży.
moment powstania przychodu podatkowego z tytułu świadczonych usług przechowywania samochodów.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu paliwa, akcesoriów samochodowych oraz z tytułu przejazdów autostradami, uznanie za import usług czynności, za które pobrano prowizje za przejazd autostradami, podstawa opodatkowania ww. czynności oraz obowiązek podatkowy dla czynności, za które pobrano prowizje.
w zakresie powstania obowiązku podatkowego w przypadku dokonywania przez użytkowników pojazdów o napędzie elektrycznym wpłat środków na tzw. e-portfel
Skoro przy nabyciu samochodu nie przysługiwało Wnioskodawcy prawo do odliczenia podatku, a okoliczności sprawy wskazują, że Spółka dokonała nabycia od podmiotu wymienionego w art. 120 ust. 10 pkt 1 ustawy w celu jego odprzedaży, to Spółce przy zbyciu tego pojazdu będzie przysługiwało prawo do zastosowania szczególnej procedury VAT marża, przewidzianej w art. 120 ust. 4 ustawy.
Prawo do pełnego odliczenia podatku VAT z tytułu nabycia motocykli demonstracyjnych oraz prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia paliwa i części zamiennych do nich, bez obowiązku prowadzenia ewidencji.
prawo do odliczenia 50% podatku VAT od zakupionego miejsca postojowego
obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży usług przy zastosowaniu kasy rejestrującej
Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia kwoty stanowiącej 100% podatku naliczonego wykazanego na fakturach otrzymanych przez Wnioskodawcę z tytułu nabycia pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony od Sprzedawców tych pojazdów, które nie są wykorzystywane przez Wnioskodawcę tylko podlegają demontażowi?
w zakresie prawa do zastosowania procedury VAT marża przy sprzedaży używanych pojazdów, które zostały przewłaszczone od Kredytobiorców i określenia kwoty nabycia ww. pojazdów
W sytuacji, gdy samochód (środek trwały) został nabyty w systemie VAT-marża, jako towar używany w rozumieniu art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy, zakupiony przez Wnioskodawcę od podmiotu wymienionego w art. 120 ust. 10 pkt 3 ustawy Wnioskodawcy przy sprzedaży tego samochodu przysługiwało prawo do zastosowania szczególnej procedury VAT-marża, przewidzianej w art. 120 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług
Wnioskodawca w sytuacji nabycia pojazdu od osób (podmiotów) wymienionych w art. 120 ust. 10 będzie miał prawo do zastosowania procedury opodatkowania marży w stosunku do pojazdu powindykacyjnego. Nie będzie natomiast miał prawa do zastosowania zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, ponieważ nie spełnia warunków zawartych w tym przepisie tj. nie wykorzystuje tego pojazdu do