Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.11.2019, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.435.2019.1.AR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.435.2019.1.AR

kwalifikacja wydatków poniesionych w związku z czynnościami przeglądowo-naprawczymi pojazdów kolejowych do kosztów pośrednich oraz moment zaliczenia wyżej wskazanych wydatków do kosztów uzyskania przychodów

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 900 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 13 września 2019 r. (data wpływu 25 września 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie kwalifikacji wydatków poniesionych w związku z czynnościami przeglądowo-naprawczymi pojazdów kolejowych do kosztów pośrednich oraz momentu zaliczenia wyżej wskazanych wydatków do kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 września 2019 r. wpłynął do tutejszego organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji wydatków poniesionych w związku z czynnościami przeglądowo-naprawczymi pojazdów kolejowych do kosztów pośrednich oraz momentu zaliczenia wyżej wskazanych wydatków do kosztów uzyskania przychodów

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe:

Spółka Akcyjna (dalej jako Wnioskodawca lub Spółka) jest spółką prawa polskiego z siedzibą w Polsce i jednocześnie polskim rezydentem podatkowym oraz podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest transport kolejowy pasażerski miejski i podmiejski (PKD 49.31.Z).

W ramach prowadzonej działalności Spółka wykorzystuje własne pojazdy trakcji spalinowej, elektrycznej, a w przyszłości z napędem hybrydowym czyli spalinowym i elektrycznym zabudowanym w jednym pojeździe. Zagadnienie utrzymania pojazdów kolejowych ujęte jest w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych (tj. Dz.U. z 2016, poz. 226 z późn. zm.). Wszystkie pojazdy kolejowe dopuszczone do eksploatacji w Polsce muszą być utrzymywane zgodnie z ww. aktem prawnym. Każdy typ pojazdu posiada opracowaną Dokumentację Systemu Utrzymania (dalej jako DSU), która musi spełniać wymagania określone ww. akcie prawnym. W każdej DSU określone są m. in. cykle przeglądowe przedstawione w formie Karty cyklu przeglądowo naprawczego oraz wykaz czynności przeglądowych i utrzymaniowych dla określonych poziomów utrzymania (przeglądów).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00