Interpretacja indywidualna z dnia 14 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.192.2024.1.AM
Zwolnienie z opodatkowania akcyzą olejów.
Zwolnienie z opodatkowania akcyzą olejów.
Interpretacja w zakresie możliwości wprowadzania do składu podatkowego Spółki wyrobów akcyzowych będących własnością klienta, nakładania swoich znaków akcyzy na te wyroby akcyzowe oraz zapłaty – w imieniu klienta – należnego podatku akcyzowego po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy i złożenia deklaracji podatkowej.
Zwolnienie od akcyzy nabywanego skażonego alkoholu etylowego, zużywanego do produkcji wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi
Możliwość naniesienia znaków akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty akcyzy o wartość nowych znaków podatkowych.
Możliwość prowadzenia działalności poza składem podatkowym.
Obowiązki związane z importem wyrobów akcyzowych.
Deklarowanie i rozliczenie podatku akcyzowego od sprzedaży krajowej alkoholu etylowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy; moment powstania możliwości zwolnienia zabezpieczenia akcyzowego
Sukcesja zezwolnienia na prowadzenie składu podatkowego oraz możliwość kontynuowania procedury zawieszenia poboru akcyzy po połączeniu spółek.
Dokonają Państwo połączenia ze Spółką komandytową w ramach jej przejęcia, która to sytuacja została wymieniona wprost w art. 93 § 2 Ordynacji podatkowej. W tym przypadku dojdzie do sukcesji uniwersalnej, a więc dojdzie do wstąpienia Państwa we wszystkie przewidziane przepisami prawa podatkowego prawa i obowiązki Spółki komandytowej. W konsekwencji, posiadane przez Spółkę komandytową zezwolenie na prowadzenie
Możliwość korzystania ze zwolnienia od akcyzy zużywanych podczas testowania płynów do papierosów elektronicznych, w związku z ich przeznaczeniem do badań naukowych lub badań związanych z jakością produktu
Brak możliwości korzystania ze zwolnienia od akcyzy Wnioskodawcy produkującego piwo w ilości nieprzekraczającej 200 000 hl rocznie, w przypadku podpisania przez Spółkę porozumienia (umowy) o współpracy
Obowiązki w podatku akcyzowym w zakresie wytwarzania suplementów diety na bazie alkoholu etylowego.
Brak możliwości obniżenia akcyzy o akcyzę zapłaconą od składników będących wyrobami akcyzowymi (oleje i preparaty bazowe), zużytych do wyprodukowania preparatów smarowych o kodzie CN 3403 19 80 poza składem podatkowym na podstawie deklaracji przedpłaty akcyzy
Uznanie, że czynności związane z wykorzystaniem porektyfikatu nie podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.
Możliwość prowadzenia działalności gospodarczej jako podmiot zużywający w zakresie olejów smarowych zwolnionych od akcyzy oraz warunków jakie należy spełnić dla zastosowania zwolnienia od akcyzy tych olejów
Możliwość importu wyrobów akcyzowych bezpośrednio w składzie podatkowym położonym na terenie miejsca wyznaczonego.
Możliwość wystąpienia o zwrot akcyzy od dostarczanego wewnątrzwspólnotowo alkoholu etylowego z zapłaconą akcyzą
Obowiązki podatkowe oraz ewidencyjne w zakresie wprowadzenia do składu podatkowego czystego glikolu propylenowego oraz czystej gliceryny; moment objęcia zabezpieczeniem akcyzowym czystego glikolu oraz czystej gliceryny.
Obowiązki związane z możliwością zastosowania art. 44a ustawy w przypadku planowanych zmian w składach podatkowych dwóch różnych podmiotów
Spalanie olejów fuzlowych na terenie składu podatkowego, stanowiące jego zużycia do produkcji innego wyrobu akcyzowego (alkoholu etylowego), co nie pociąga za sobą powstania zobowiązania podatkowego, natomiast obowiązek podatkowy wygasa
Przemieszczanie wyrobów akcyzowych oznaczonych znakami akcyzy między składami podatkowymi
Brak konieczności spełnienia wymogu określonego w art. 48 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym.
Obowiązki podatkowe związane z wytwarzaniem suplementu diety klasyfikowanego do pozycji CN 2106, zawierającego alkohol etylowy w ilości od 30% do 40%, od którego na poprzednich etapach obrotu zapłacono podatek akcyzowy
Obowiązki podatkowe związane z wytwarzaniem suplementu diety, klasyfikowanego do pozycji CN 2106, zawierającego alkohol etylowy w ilości od 30% do 40%, od którego na poprzednich etapach obrotu zapłacono podatek akcyzowy