Interpretacja indywidualna z dnia 4 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.393.2024.1.MM
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistów świadczeń z ZFŚS.
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistów świadczeń z ZFŚS.
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem świadczeń z ZFŚS pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązek płatnika w związku z przekazywaniem świadczenia emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem/sfinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistom z ZFŚS wycieczki integracyjnej, sfinansowaniem spotkania integracyjnego oraz dofinansowaniem/sfinansowaniem biletów i karnetów.
Obowiązki podatkowe jakie ciążą na Gminie w związku z wypłatą nauczycielom, nauczycielom emerytom i nauczycielom pobierającym świadczenia kompensacyjne świadczeń zdrowotnych.
Skutki podatkowe wypłaty świadczeń pieniężnych ze Szwajcarii.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z ZFŚS do wycieczki dla pracowników, emerytów i rencistów.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów w dacie wypłaty corocznych wypłat ekwiwalentu barbórkowego
Jeżeli świadczenie zostanie przyznane emerytowi uprawnionemu do niego w związku z łączącym jego uprzednio z Wnioskodawcą stosunkiem pracy, będzie korzystać ze zwolnienia od podatku w granicach określonych w art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Od nadwyżki powyżej limitowanej łącznej wysokości świadczeń wypłaconych tej osobie w danym roku podatkowym – zgodnie z art.
w zakresie ustalenia: -Czy ponoszone przez Spółkę ogólne koszty funkcjonowania CRiK stanowią dla niej koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, -Czy ponoszone przez Spółkę koszty świadczeń udzielanych w ramach CRiK na rzecz jej pracowników stanowią dla niej koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, -Czy ponoszone przez Spółkę koszty świadczeń
Zwolnienie z opodatkowania świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup wieńców pogrzebowych, nekrologów umieszczanych w prasie i kondolencji, ponoszonych w związku ze śmiercią pracownika, byłego pracownika (emeryta, rencisty).
Udział pracowników oraz ich współmałżonków, a także emerytów (byłych pracowników) wraz z ich współmałżonkami w wycieczkach turystyczno-krajoznawczych na terenie Polski i za granicą, dofinansowanych z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, które będą dostępne dla wszystkich uprawnionych i będą miały na celu integrację pracowników, co może przyczynić się do zwiększenia motywacji do pracy, a także
Odnosząc powyższe rozważania na grunt niniejszej sprawy, wskazać należy, iż udział pracowników/emerytów/rencistów i członków ich rodzin w wyjazdach w ramach prowadzonej działalności kulturalno-oświatowej, dofinansowanych z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, które będą ogólnodostępne dla wszystkich uprawnionych i będą miały charakter integracyjny, co wpłynie na polepszenie atmosfery panującej
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych do wycieczki dla pracowników, byłych pracowników i innych uprawnionych osób.
Zwolnienie z opodatkowania wypłacanego świadczenia w postaci pokrycia kosztów przekwalifikowania zawodowego.
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup pakietów medycznych dla członków rodzin pracowników i dla byłych pracowników Spółki (emerytów).
Opodatkowanie wycieczki dla pracowników, emerytów i ich rodzin, integracja, dofinansowane z ZFŚŚ nie stanowi przychodu, a na płatniku nie ciąży obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy.
Udział pracowników, członków ich rodzin, emerytów i rencistów byłych pracowników Wnioskodawcy, oraz innych osób uprawnionych do korzystana z funduszu w zorganizowanej i sfinansowanej z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych imprezie, mającej na celu integrację pracowników i poprawienie relacji służbowych, nie spowoduje powstania przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób
Sfinansowanie przez Wnioskodawcę z ZFŚS kosztów wycieczki nie spowoduje powstania po stronie pracowników przychodu ze stosunku pracy na podstawie art. 12 ust. 1 ww. ustawy, a po stronie emerytów przychodu z innych źródeł na podstawie art. 20 ust. 1 ww. ustawy.
Czy dofinansowanie do organizowanej przez Wnioskodawcę wycieczki ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych dla pracowników i emerytów będzie stanowiło po stronie pracownika, emeryta przychód, od którego należy naliczyć i odprowadzić zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych?
W przypadku dofinansowania imprezy integracyjnej w postaci wycieczki w której uczestniczyć będą pracownicy oraz członkowie ich rodzin na zasadzie powszechnej dostępności, nie można mówić o przychodzie uzyskanym z tytułu nieodpłatnego świadczenia. W przypadku wycieczki krajoznawczej trudno różnicować sytuację pracowników i emerytów. Dlatego też zasadne jest przenieść powyższe wskazania również na relacje
Skutki podatkowe zorganizowania dla uprawnionych do korzystania z funduszu wycieczki integracyjnej.
W zakresie obowiązków płatnika z tytułu dofinansowania w części kosztów wycieczki zagranicznej pracownikom i członkom ich rodzin oraz emerytom z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i ze środków obrotowych Spółki.