Śląskie samorządy chcą skończyć z kilkuzłotowymi odszkodowaniami
Nie trzeba podawać numeru rejestracyjnego w parkomacie
Część gmin pozwala, aby samochody należące do hospicjów parkowały w strefach płatnych za darmo. Inne wymagają kart dla osób niepełnosprawnych. Jedni i drudzy powołują się na tę samą ustawę. Kto ma rację?
Chodzi o te ogólnodostępne (niepubliczne), pozostające od co najmniej 20 lat we władaniu gminy. Choć cel wydaje się słuszny, to nasuwają się pytania, na ile jest to szansa i ułatwienie dla JST, a na ile generowanie ryzyk i kosztów po ich stronie, oraz czy i ile rząd na te drogi dorzuci
Przepisy ustawy o drogach publicznych przewidują takie same sankcje zarówno dla przewoźnika, który nie zarejestrował się w systemie lub próbuje ukryć przejazd, jak i za brak doładowania konta na czas. Zdaniem prawników to naruszenie zasady proporcjonalności
Powiaty uważają, że gminy powinny przejąć te drogi powiatowe, które nie spełniają ustawowych kryteriów. Wójtowie odpowiadają, że już teraz w dużej mierze dokładają się do ich utrzymania
Przedsiębiorca przesyłowy zwrócił się do starostwa powiatowego o zmianę decyzji zezwalającej na zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg. Decyzja dotyczyła umieszczenia w pasie drogowym infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami, tj. infrastruktury telekomunikacyjnej. Jest ona ostateczna, a obecnie przedsiębiorca
Wysokie ceny prądu zmuszają samorządy do szukania oszczędności - również do ograniczania oświetlenia ulic. To może pogorszyć bezpieczeństwo mieszkańców, nie tylko na drogach
Wejście w życie rozporządzenia w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych wprowadza nowe obowiązki dla ich zarządców. Od 21 września będą oni musieli co najmniej raz w roku przeprowadzać inspekcje każdego obiektu
Przepisy techniczno-budowlane dotyczące dróg publicznych, które wejdą w życie już we wrześniu, to również rosnące wymagania stawiane infrastrukturze przeznaczonej dla jednośladów. Szczególny nacisk w rozporządzeniu ministra infrastruktury jest stawiany na widoczność
Brak od 21 września sztywnych wymogów technologicznych i materiałowych może także stwarzać pole do różnej interpretacji przepisów, a nawet nadużyć ze strony samorządów