Artykuł
Zarządcy dróg mają nowe obowiązki wobec rowerzystów i użytkowników hulajnóg
Przepisy techniczno-budowlane dotyczące dróg publicznych, które wejdą w życie już we wrześniu, to również rosnące wymagania stawiane infrastrukturze przeznaczonej dla jednośladów. Szczególny nacisk w rozporządzeniu ministra infrastruktury jest stawiany na widoczność
Wymogi, do których trzeba się dostosować, wynikają z rozporządzenia ministra infrastruktury z 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno -budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U. poz. 1518; dalej: rozporządzenie) i wejdą w życie 21 września 2022 r. Postawiono w nim szczególny nacisk na narzędzia kształtowania bezpieczeństwa na drogach publicznych, co ma być jednym z głównych założeń nowych wymagań technicznych w drogownictwie.
Widoczność
W dziale III rozdziale 6 rozporządzenia ujęto wszystkie wymagania dotyczące widoczności. Postanowiono jednak odejść od wskazania konkretnych wartości (np. kiedy koniecznie trzeba się zatrzymać) na rzecz szczegółowego opisu rodzajów widoczności, jakie powinny być zapewnione trzem grupom użytkowników dróg, tj.:
1) kierującemu pojazdem innym niż rower, hulajnoga elektryczna i urządzenie transportu osobistego (UTO),
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right