Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-09-11

Jeśli umowa o dotację nie zwiera wszystkich elementów, to rozwiązaniem może być sporządzenie aneksu

Kilka dni temu gmina zawarła umowę z powiatem w sprawie udzielenia mu dotacji celowej na dofinansowanie remontu drogi powiatowej. Umowa nie zawiera wprost terminu wykorzystania dotacji, ale napisano, że podstawą jest art. 250 ustawy o finansach publicznych. Zwrócono nam uwagę, że konieczne jest zawarcie w umowie dokładniejszych informacji dotyczących m.in. terminu wykorzystania. Czy można jeszcze podpisać aneks?

 

Pytanie dotyczy pomocy finansowej udzielanej w formie dotacji celowej. Nie ma wątpliwości, że gmina może taką dotację przekazać powiatowi. Wynika to z art. 216 ust. 2 ustawy o finansach publicznych (dalej: u.f.p.), zgodnie z którym wydatki budżetu jednostki samorządu terytorialnego są przeznaczone na realizację zadań określonych w odrębnych przepisach, a w szczególności na:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00