Jak zaewidencjonować w pkpir przeterminowany albo zepsuty towar handlowy
Przestępstwa w postaci kradzieży i oszustwa dokonane na szkodę przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą niestety się zdarzają. Poszkodowany przedsiębiorca, który poniósł w ten sposób stratę, jest zainteresowany tym, aby od utraconego składnika majątku nie płacić jeszcze podatków i za pomocą przepisów podatkowych choć częściowo zrekompensować sobie szkodę. Wiele zależy od tego, czy dokładając
Podatnikowi na dzień likwidacji sklepiku spożywczego pozostały towary, których nie sprzedał i już nie będzie próbował ich odsprzedać. Zrobił remanent. Czy ma obliczyć VAT od tego remanentu, tj. odszukać stawki na każdy asortyment i wyliczyć VAT? Gdzie powinien ująć obliczony VAT od remanentu w ostatniej deklaracji?
Posiadamy warsztat samochodowy i sklep z częściami samochodowymi. Nasi handlowcy korzystają z samochodów służbowych, w związku z czym od 1 kwietnia 2014 r. odliczamy VAT od zakupów i materiałów w 50%. We wrześniu 2014 r. handlowiec pobrał (dokumentem RW) płyn do spryskiwaczy, który był zakupiony jako towar handlowy (VAT odliczony w 100%) w: a) grudniu 2013 r., b) kwietniu 2014 r. Czy we wrześniu należy
Wspólnicy prowadzą działalność handlową w formie spółki cywilnej, a także każdy z nich prowadzi własną samodzielną działalność gospodarczą. Chcą spółkę zlikwidować. Cały towar handlowy pozostały na stanie zostanie przeniesiony jeszcze przed likwidacją spółki do działalności jednego ze wspólników. Czy możliwe jest, aby przed likwidacją spółki cywilnej wszystkie pozostałe na stanie towary handlowe zostały
Kiedy strata jest kosztem uzyskania przychodu? Jak udokumentować i zaksięgować poniesioną stratę?
Prowadzenie każdej firmy wiąże się z ponoszeniem określonych wydatków. Znajomość regulacji podatkowych pozwala zmniejszyć o te koszty osiągnięty z działalności przychód. W niniejszym opracowaniu przedstawimy omówienie typowych wydatków związanych z działalnością prowadzoną przez osobę fizyczną i zasady zaliczania ich do kosztów uzyskania przychodów.
W pierwszej części artykułu przedstawiliśmy przyczyny powstawania strat w majątku firmy oraz sposoby ich dokumentowania. Tematem części drugiej są m.in. zasady ich ewidencjonowania.