Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-06-30

Jak zaewidencjonować w pkpir zakup samochodu z przeznaczeniem na części

PROBLEM

Zajmuję się handlem częściami samochodowymi. Prowadzę pkpir. Kupiłem samochód od osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej za 1500 zł. Zapłaciłem PCC. Z samochodu odzyskałem sześć części. Zamierzam sprzedać je jako towar handlowy. Resztę "wraku" zezłomowałem. Skup złomu nie zapłacił mi za niekompletny pojazd. Otrzymałem tylko zaświadczenie o złomowaniu. Sporządziłem specyfikację dotyczącą odzyskanych części zamiennych. Wyceniłem każdą sztukę. Wartość wszystkich części wyniosła 1200 zł. W dacie zawarcia umowy kupna-sprzedaży wpisałem do kolumny 10 pkpir kwotę 1200 zł. Jednocześnie do kolumny 13 pkpir wpisałem 300 zł jako wartość odpadu. Do dokumentacji dołączyłem potwierdzenie złomowania. Czy moje rozliczenie jest prawidłowe? Czy PCC jest kosztem, który powinienem wpisać do kolumny 13 pkpir?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00