comment
Porada
Data publikacji: 2016-06-02
Jak rozliczyć w księgach rachunkowych likwidację przeterminowanych towarów
PROBLEM
Prowadzimy sklep z artykułami metalowymi. Niedawno postanowiliśmy poszerzyć prowadzoną działalność i sprzedawać również artykuły chemiczne. Wiele z tych produktów ma jednak terminy przydatności do użytku i prawdopodobnie wystąpi sytuacja, gdy nie wszystkie te towary przed upływem tego terminu uda się sprzedać (pomimo np. obniżenia ich cen). Jak prawidłowo rozliczyć w księgach rachunkowych likwidację tych towarów i na podstawie jakich dokumentów? Czy strata z powodu przeterminowania towarów będzie stanowiła koszty podatkowe? Czy powinniśmy dokonać odliczenia VAT naliczonego przy zakupie tych towarów, które utraciły swoją przydatność?
Pozostało 94% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka