Sponsoring a reklama
Umowa sponsoringu należy do umów nienazwanych, czyli takich umów, które nie zostały uregulowane w krajowych przepisach prawa cywilnego. W rezultacie konstrukcja tej umowy opiera się na zasadzie swobody umów, która wynika z przepisu art. 353¹ ustawy z 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny - j.t. Dz.U. z 2017 r. poz. 459 ze zm. (dalej: k.c.). Przepis ten stanowi, że strony zawierające umowę mogą ułożyć
W jakiej wysokości sponsor może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na nagrody rzeczowe dla uczestników konkursów organizowanych w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób, które poniósł w zamian za upowszechnienie swojej firmy?
Firma, fundując w celach reklamowych nagrody w konkursach lub imprezach artystycznych, nie zawsze całość poniesionych wydatków może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.
W poprzednim numerze „Doradcy Podatnika” przedstawiliśmy pierwszą część opracowania omawiającego zasady zaliczenia wydatków związanych z organizacją konkursów do kosztów uzyskania przychodów firmy. Dzisiaj kontynuujemy ten temat.