Czy można zmniejszyć przychód o kwotę niewypłaconego rabatu
Udzielenie dodatkowego rabatu potransakcyjnego przy czynnościach realizowanych pomiędzy kontrahentami krajowymi jest dokumentowane fakturą korygującą. Obowiązek sporządzenia korekty oraz termin jej rozliczenia przez sprzedawcę i nabywcę wynikają wprost z przepisów ustawy o VAT. Nie ma natomiast analogicznych regulacji dotyczących transakcji przeprowadzanych z kontrahentami zagranicznymi. Pewne problemy
Definicja podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług odwołuje się do zapłaty otrzymywanej przez dokonującego dostawy towarów lub usługodawcę. Przepisy ustawy generalnie nie zawierają żadnych regulacji, które ograniczałyby swobodę podatnika w zakresie sposobu ustalania ceny towarów lub usług. Jedynie w przypadku transakcji zawieranych między podmiotami powiązanymi organy podatkowe mogą określić
Wypłata kontrahentowi bonusu warunkowego (premii pieniężnej) z tytułu osiągnięcia określonej wielkości sprzedaży lub terminowości regulowania należności stanowi rabat zmniejszający podstawę opodatkowania VAT. Udzielenie premii pieniężnej powinno być dokumentowane fakturą korygującą - uchwała 7 sędziów NSA z 25 czerwca 2012 r. (sygn. akt I FPS 2/12).
Rabaty udzielone po zakończeniu roku podatkowego należy rozliczyć korektą wstecz, odnoszącą się do roku podatkowego, w którym powstał korygowany przychód - wyrok NSA z 10 października 2012 r. (sygn. akt II FSK 646/11).
W praktyce gospodarczej utarł się zwyczaj udzielania premii kontrahentom nabywającym określoną ilość produktów u danego dostawcy. Jednak w celu zintensyfikowania swojej sprzedaży oraz rozszerzenia rynku zbytu swoich produktów, dostawcy wprowadzają nowe sposoby premiowania kontrahentów nabywających jej produkty (wśród nich udzielanie tzw. prerabatu określanego także jako "premią z góry").
Stałym klientom udzielamy rabatów, które zależą od wielkości zamówienia. Faktury wystawiamy już na kwoty do zapłaty. Nie wykazujemy udzielonych rabatów. Czy taki sposób postępowania może być zakwestionowany przez urząd skarbowy?
Nasza firma w celu zwiększenia konkurencyjności podejmuje działania polegające na udzielaniu rabatów swoim kontrahentom. Zdarza się również, że rabaty (zwrot części ceny towarów) udzielane są kolejnym podmiotom, z pominięciem kontrahentów będących bezpośrednimi odbiorcami towarów od firmy. Występuje to w przypadku sprzedaży co najmniej dwustopniowej - tj. firma sprzedaje towary kontrahentowi, który
W przypadku świadczenia usług, dla których określone są ceny urzędowe, ustawodawca dopuszcza możliwość stosowania rabatów. Zatem podatnik może udzielać rabatów klientom w celu podniesienia konkurencyjności swoich usług. Jeżeli jednak chciałby udzielać rabatów po wykonaniu usługi, ale byłyby one uwzględniane na fakturze VAT, na której będzie wskazana cena przed rabatem oraz cena po rabacie - udzielenie
W warunkach gospodarki rynkowej sprzedawcy prześcigają się w pomysłach mających na celu pozyskanie nowych klientów oraz zatrzymanie dotychczasowych, czego oczekiwanym rezultatem ma być zwiększenie przychodów ze sprzedaży. Często stosowanym narzędziem marketingowym, służącym temu celowi, są np. rabaty, premie oraz skonta. Ich rozliczenie w VAT sprawia wiele problemów. Dla podatników przełomowa będzie
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (usługi transportowe). Chcę zmobilizować kontrahentów do dokonywania terminowych lub przedterminowych płatności i zastosować skonto. Żeby uniknąć wystawiania faktur korygujących z tytułu płatności za faktury bieżące, pragnę wprowadzić zasadę bonusu przyznawanego za terminową płatność należności za miesiąc poprzedni (za fakturę poprzednią, okres poprzedni
Wystarczającym warunkiem do skorzystania z ulgi meldunkowej jest, aby jeden z małżonków był zameldowany w sprzedawanej nieruchomości (budynku lub lokalu) przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy. Jeżeli warunek ten jest spełniony, oboje małżonkowie mają prawo do skorzystania z tzw. ulgi meldunkowej przy sprzedaży wspólnej nieruchomości. Tak wynika z interpretacji ogólnej Ministra Finansów z 7 października
Jedną z form zachęcania klientów do dokonywania jak największych zakupów czy też terminowego dokonywania płatności za nabywane towary i usługi jest przyznawanie im premii pieniężnych. Pomimo że premie takie od dawna funkcjonują w obrocie gospodarczym, problemy związane z oceną skutków podatkowych ich wypłaty pozostają nierozwiązane od lat. W raporcie Mk przedstawiamy obecnie funkcjonujące na rynku
Teatr zawarł umowę na wynajem pomieszczeń pracowni krawieckiej, którą obciąża co miesiąc za czynsz. Pracownia wystąpiła do teatru z prośbą, aby w okresie lipca i sierpnia jej nie obciążać (świadczy ona usługi głównie dla teatru). W tym czasie jest przerwa urlopowa - teatr nie zleca usług szycia. Dyrektor wyraził zgodę na nieobciążanie pracowni. Czy jest to świadczenie nieodpłatne (darowizna) i podlega